Újraszabályozná a budapesti közlekedést Tarlós

2013. november 06. 16:13

Húsz pontban foglalta össze a fővárosi közlekedésre vonatkozó elvárásait a főpolgármester. Tarlós szerint „bár megtartható a közösségi közlekedés viszonylagos prioritása, de az autós közlekedés indokolatlan ütemű és mértékű visszaszorítását meg kell szüntetni”.

2013. november 06. 16:13
Tarlós István Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatójának írt nyílt levelében a javító intézkedések sürgős megtételét és a végrehajtásról való folyamatos tájékoztatást kérte. Az elvárt intézkedések között szerepel, hogy a közlekedési ágazatok mindegyikének érdekeit arányosan kell figyelembe venni, s „bár megtartható a közösségi közlekedés viszonylagos prioritása, de az autós közlekedés indokolatlan ütemű és mértékű visszaszorítását meg kell szüntetni”. A főpolgármester szerint „jelentős hatást kell elérni” a jelzőlámpaprogramok következetes újratervezésével, mert - mint írta - nyilvánvaló, hogy korábban, 1994 előtt még jól működő rendszereket vertek szét.
 
Tarlós jelezte azt is: felül kell vizsgálni és meg kell szüntetni néhány indokolatlan vagy nagy közúti hátrányt jelentő buszsávot. Emellett szükségesnek tartja a Nagykörút közúti átbocsátóképességének növelését, főként az Árpád hídi forgalom korlátozásának idejére. A kért intézkedések között szerepel, hogy folyamatosan felügyelni kell az Erzsébet hidat érintő és az Árpád hídi felújítási munkákat. A nyílt levél arra is kitért: az 1-es villamos felújítása eléri majd a Rákóczi híd térségét is, a munkát úgy kell ütemezni, hogy az Árpád híd forgalma zavartalan legyen. A főpolgármester megjegyezte: felül kell vizsgálni, hogy a 4-es metró üzembe helyezése miatt milyen jelentős változások kellenek a fővárosi forgalomszervezés egészében.
 
A BKK vezérigazgatójának címzett levélben Tarlós István arról is írt, hogy hosszabb ideje jelzi már, hogy a társaság vezetésének közlekedésszervezési szemléletével nem ért egyet maradéktalanul. Mint írta, az autóforgalom csökkentése érdekében egyre nagyobb területre kiterjedő tiltásokat, csillapításokat vezettek be anélkül, hogy „a rég esedékes és 2010-ig elhanyagolt kapacitásnövelő intézkedések befejeződtek volna”. Álláspontja szerint a problémákat fokozta az autóbuszsávok számának gyors növekedése, minden esetben a közúti közlekedés rovására, „nemritkán viszonylag kis mértékű közösségi előny érdekében nagyarányú közúti zavart okozva”. A közúti forgalom visszaszorulását tovább növeli a jelzőlámpaprogramok "érthetetlen összehangolása”, vagyis a „piroshullámok”. Tarlós István megjegyezte: a főváros közlekedési infrastruktúrája 20-30 éves lemaradásban van a fejlett nyugat-európai városokhoz viszonyítva, ezért a BKK nem teheti meg ugyanazokat a lépéseket, mint ma azok a városok, ugyanis bizonyos köztes lépéseket nem lehet kihagyni.

Összesen 122 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
csuka
2013. november 07. 10:32
Te Tarlós bá! Mi van a parkolási pénzekkel? Azt ígérted mind a közösségi közlekedés fejlesztésére megy, ha te leszel a góré. Én úgy látom minden maradt a régiben, továbbra is a parkolási maffiák zsírosodnak. Lehetséges, hogy csak a disznók cserélődtek a vályunál? Esetleg azok sem?
BőröndÖdön
2013. november 06. 20:43
Pista bá,a kis vitézy érinthetetlen,Orbanisztán így működik!
doxi
2013. november 06. 19:33
A bűnös város megérdemli mind a két hülyét, mert lakói nem szavaztak rendesen. Lesz ez még így se. A biciklisávot a biciklisek nem használják, mert kényelmesebb a forgalom közepén nyavajogni. Amúgy Jeremy Clarksonnak van igaza: " miért kell a szegény embereknek gyorsabban utazni?"
Forsz
2013. november 06. 19:09
Csak azt ne, hogy beleszólhasson boldog, boldogtalan a budapesti közlekedésszervezésbe. Tíz okos tökfej, hevületében minimum tizenöt féle megoldást ajánl. Aki nem tapasztalta meg, nem tudhatja, mit jelentett a budapestieknek az '50-es, de még a '60-as évek autó nélküli tömegközlekedése. Jó, azóta van metro, de egyéb lényegi eltérés semmi, legfeljebb a biciklisek száma nőtt. Az autó nélküli világ egy rémálom volt. Túlzsúfolt szerelvények, lépcsőn lógás, két kocsi közötti tornamutatványok. Legyen buszról, vagy villamosról szó, a kocsikban a szó szoros értelmében nem lehetett leejteni egy gombostűt. Kapaszkodni nem kellett, tartott a tömeg, néha nem is lehetett, mert nem érted el. Gombok, ruhák szakadtak, a fel- és leszállások közelharca pedig felejthetetlen. Nem egyszer előttem játszódott le, hogy - az akkor még létezett kalauzrendszerben - a szerencsétlenen ott tört ki az idegösszeomlás. Egyszóval, kész nyomorúság. Régen figyelem ezt az autóellenes hangulatkeltést. Azok szája jár, akiknek fogalmuk sincs, mi lenne, ha a kocsival járóknak csak a fele kiszállna az autóból és buszra, villamosra váltana. A mai, esetleg tegnapi városi közlekedés viszonylagos, néha valóságos kényelme annak köszönhető, hogy a városban közlekedők jó része vállalja az autózást. Természetesen nem karitatív okból, hanem mert neki az felel meg és ezzel tulajdonképpen a nem autózók gondját oldja meg. A Tarlóst pedig kéretik békén hagyni, mert a Demszky és a Tarlós között nagyságrendi a különbség, természetesen Tarlós javára. Csak azt a Demszky által ránk hagyott nyavalyás dugódíj kötelezettséget tudnánk valahogy semmissé tenni, mert gyalázatos jövővel fenyeget. Tarlósnak ajánlom, ha új ciklust kezd, találjanak ki valamit, mert ebben a budapesti szerkezetben félő, hogy az egész város dugódíjkötelezetté válik, akkor pedig újra jönnek az '50-es évek
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!