Olcsóbb lesz vonatozni 15 vasútvonalon

2013. május 27. 15:25

Június elsejétől 15 magyarországi vasútvonalon 15 százalékkal csökkenti a MÁV a jegyárakat.

2013. május 27. 15:25

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára elmondta: az érintett vonalak hossza összesen 549 kilométer, a szakaszokon tavaly 1,7 millióan utaztak. Kiemelte: a 15 vonalból 10 olyan, amelyen 2010 után indult újra a forgalom. Ezek az Esztergom-Almásfüzitő, a Székesfehérvár-Komárom, a Pápa-Csorna, a Székesfehérvár-Sárbogárd, a Sásd-Komló, az Abaújszántó-Hidasnémeti, a Karcag-Tiszafüred, a Fehérgyarmat-Zajta, a Mátészalka-Csenger, valamint a Lajosmizse-Kecskemét vonalak. Ezeken kívül 15 százalékos kedvezmény vehető igénybe június elsejétől a Balassagyarmat-Ipolytarnóc, a Szeged-Röszke, a Szentes-Orosháza, a Balatonfenyves-Somogyszentpál, és a Rédics-Zalaegerszeg vonalon. 

Az államtitkár jelezte: ha jók a tapasztalatok, akkor a nyár folyamán tovább vizsgálják, mely vonalakon lehet még kedvezményes jegyárakat bevezetni.

Az NFM-nek a sajtótájékoztatón kiadott közleményéből kiderül, hogy az utasok első lépésben napi 89 vonatra válthatnak az országos tarifánál 15 százalékkal olcsóbb regionális menetjegyet vagy regionális bérletet idén nyártól. Regionális menetjegy kizárólag második kocsiosztályra és csak egy útra váltható; a regionális viszonylaton túl utazók esetében az országos és regionális tarifát felváltva alkalmazza a MÁV – olvasható a közleményben.

Összesen 14 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
trespass
2013. május 27. 17:57
Ez nagyon remek, de mondjuk de.11-kor akkor sem mennék Komlóról Sásdra, ha fizetne a MÁV.
next mindig élni fog 7
2013. május 27. 17:50
89 vonatnál olcsóbb lesz a tarifa! Mennyi útvonal van? Ott hogyan áll ez? Lassítunk, vagy gyorsítunk? Itt most a mindenkinek van ideje alapon csökkentenek valamit! Mi van a többi vasútvonallal, hogy lássuk a szaldót! Hm!
OrangeOrder
2013. május 27. 16:58
És igen, tajtékzik a szocióliberális csorda, mekkora öröm ezt látni! Ők sokkal jobban csinálták volna: bezáratni mindet, helyére autópálya meg alagút és völgyhíd :D
gubenc
2013. május 27. 16:18
Ez egy un. "hangulat javító" intézkedés. A gyorsvonati pótjegyekből befolyó bevételt a lassú vonatok jegyárainak csökkentésére fordítják. Egyébként ha ezek tényleg újranyitott vonalak, akkor valószínűleg nem lehet túl nagy az utasforgalom ott,és ígyis - úgyis veszteséges a vonatozás. A jegyár ebből a szempontból teljesen lényegtelen. A költséghez kevesed ad a mozdonyvezetőn és a kalauzon kívül utazó 3 - 4 nyugdíjas néni és bácsi ingyenjegye. Én egyből 30 %-os csökkentéssel indítanék, és beigérnék még 30-at, ha megszavaznak a következő választáson. Sők poénból kijelölnék egy olyan vasútvonalat is, ahol a MÁV füzet az utazásért, és a vonatra nagy betükkel kiírnám, hogy MAGYAROSZÁG JOBBAN TELJESÍT. A kalauz a Selmeczi szenátorasszony lenne, és személyesen füzetne az utasoknak az utazásért.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!