Tarr Zoltán ismét elszólta magát: vasúti vonalakat is bezárna a Tisza Párt (VIDEÓ)

„Lehet, hogy valahol a bezárás, valahol pedig az újraindítás az, ami észszerű” – jelentette ki egy újpesti fórumon a Tisza Párt alelnöke.

Folyamatban van a MÁV-csoportnál a vasúti pályaműködtetési tevékenység és személyszállítási terület egymástól független szervezeti keretek között való működésének kialakítása – közölte a MÁV Zrt. az MTI érdeklődésére.
A társaságok elkülönülése érdekében megtörtént az önálló pályaműködtető társaság bejegyzése NVP Zrt. néven, a cégbe gyakorlatilag tisztán a pályaműködtetési tevékenység fog átkerülni. Az ezzel kapcsolatos szakmai előkészületek a tervek szerint zajlanak, ugyanakkor a vállalatcsoport struktúraváltásához szükséges a finanszírozó bankok támogatása, egyes esetekben előzetes jóváhagyása – közölte a MÁV Zrt.
A tervezett átalakítás részleteiről még februárban tájékoztatta a MÁV az érintett bankokat, azóta több pénzintézet jelezte, hogy a döntést előkészítő elemzések a vártnál több időt igényelnek, egyes bankoknak – belső szabályzatuk szerint – anyavállalatukkal is egyeztetniük kell. A tényleges struktúraváltás a banki jóváhagyások megszerzését követően történhet meg, a vasúttársaság folyamatosan egyeztet a bankokkal – tájékoztatott a vasúttársaság.
A nemzeti vasúttársaságnál működő Központi Üzemi Tanács (KÜT) valamint érdekképviseletek véleményezés és konzultáció céljából megkapták a pályavasúti társaság Szervezeti és Működési Szabályzatának tervezetét, a KÜT-tel és a szakszervezetekkel folyamatosak a – részletekre is kiterjedő – egyeztetések – közölte a MÁV Zrt. az MTI érdeklődésére.