Újabb 125 ezer diák kap laptopot
A tanulói laptopok mellett intézményi eszközök is érkeznek az iskolákba.
Hoffmann Rózsa szerint a meglévő, ismert hiányosságok ellenére vállalni kellett a mindennapos testnevelés bevezetését.
A köznevelésért felelős államtitkár szerint a meglévő, ismert hiányosságok ellenére vállalni kellett a mindennapos testnevelés bevezetését. Ezt Hoffmann Rózsa mondta kedden egy más témában tartott sajtótájékoztatón. Sportolni nemcsak tornateremben lehet, hanem más helyszíneken is, számos lehetőség kínálkozik – mutatott rá. Az államtitkár kifejtette: több mint hétezer pedagógus továbbképzését tervezik a sportszövetségekkel, és számos olyan programot is szeretnének indítani, amely az infrastruktúra fejlesztését, tornatermek építését, bővítését célozza. A társadalom túlnyomó többsége támogatja a mindennapos testnevelés bevezetését – mondta, hozzátéve: pontosan látják az emberek, hogy a gyerekek rossz egészségi állapota ezt halaszthatatlanná tette.
Ezért arra kell koncentrálni, hogy sportoljanak, mozogjanak a gyerekek – hangsúlyozta. Hozzátette: a jó testnevelő tanárok csodákat tudnak művelni nemcsak a gyerekek fizikai fejlesztésében, hanem morális nevelésében is. Ezért a pedagógusképzésben és a továbbképzésben ez kiemelt terület. Az intézmények több mint 75 százaléka szerint a mindennapos testnevelés bevezetésének első üteme megfelelően sikerült, ugyanakkor egy a kormány által még nem tárgyalt, az MTI birtokába került és hétfőn közölt összegzés szerint a legnagyobb problémát a tornatermek, a sportpályák és a felszerelések hiánya okozza. A Balog Zoltán emberierőforrás-miniszter által jóváhagyott dokumentum szerint a nagyobb arányú, felmenő rendszerű bevezetés során is problémák mutatkoznak majd az infrastruktúra (nem csupán tornaterem, hanem a higiéniás körülmények) tekintetében is és a pedagógusellátásban.
A Magyar Testnevelő Tanárok Országos Egyesülete és a Magyarországi Szülők Országos Egyesülete az egységes, intézményben megszervezett heti öt testnevelés tanóra megtartása mellett és annak kiváltását ellenezve foglalt állást – olvasható az összegzésben. Kitértek arra is, hogy a következő tanévben a 2011-2012-es alapállapothoz képest már országosan mintegy heti 60 ezer tanóra többlettel kell számolni, ami – feltéve, hogy a mostani tanév 30 ezer többletórája továbbra is megoldható a jelenlegi finanszírozási keretek között – a következő tanévtől heti 30 ezer, többletfinanszírozást igénylő tanórát, a jelenlegi és várható munkaidő-számítási paraméterek mellett mintegy 1350 teljes pedagógus-álláshelyet jelent. A mindennapos testnevelést az iskolai nevelés-oktatás első, ötödik, kilencedik évfolyamán 2012. szeptember 1-jével kezdődően felmenő rendszerben kell megszervezni. Ezeken az évfolyamokon a helyi tantervbe legalább heti öt testnevelésórát kell beépíteni.