Médiamenedzserek kijelentéseit idézve Urbán prezentációjában olyan mondatokat emelt ki, mint hogy „aki a pénzt adja, az mondja meg, hogy merre van az előre”, „nagy bátorság kell ma a baloldali médiában hirdetni”, valamint hogy „az ügynökségi piac rettentő korrupt”. Urbán ezekkel kapcsolatban leszögezte: egyáltalán nem lehet állítani, hogy ezek a tendenciák az új médiatörvényhez lennének köthetőek.
A szakember szerint tisztázni kell, mi a médiaszabályozás célja; hol van a szabályozás határa; milyen gyorsan kell reagálni a piaci, valamint a technológiai folyamatokra; továbbá hogy milyen módszertanra van szükség.
„Vannak politikai ciklusoktól független trendek, amelyek megkérdőjeleztek már egy-két üzleti modellt vagy iparágat” – reagált az elhangzottakra Gálik Mihály. A politikai napilapnak, mint terméknek, szintén a politikától függetlenül vége – szögezte le. A szakember szerint a rádiózásban kialakult üzleti modell – amelyben a bevételek nagy része a reklámokból származnak - szintén fenntarthatatlan.
Csuday Gábor a Kreatív részéről arról beszélt: a napilapok szerepét lassan tényleg átveszik az online oldalak, de a két fogyasztói tábor mégsem egyezik, sokan pedig kiszorulnak az online tájékozódásból. Gálik erre azt felelte: a fiatalok lemorzsolódása a közéleti napilapok olvasótáborából mérhetetlenül nagy csapás. „A fogyasztók legértékesebb szegmense esik így ki” – jegyezte meg. Gálik szerint a Népszabadság nem véletlenül most került zűrbe, az új generáció nem akar közéleti-politikai újságot olvasni, és itt saját gyermekét hozta fel példaként. Az ilyen lapokat másrészt a legdrágább előállítani, ezért duplán nagy rajtuk a nyomás – tette hozzá.
Urbán mindehhez hozzátette: egyre inkább szöveges tartalmakban kell gondolkodni, kérdés viszont, hogy azt ki fogja finanszírozni.