Fehér Könyvet készített az LMP a MÁV problémáiról

2012. július 19. 12:38

Az LMP által kezdeményezett MÁV-vizsgálóbizottság egyelőre nem tudta elkezdeni munkáját, ezért a párt egy Fehér Könyvben foglalta össze a vasúttársaság legégetőbb problémáit.

2012. július 19. 12:38

Csütörtökön mutatta be az LMP által készített, a MÁV problémáit összegző Fehér Könyvet Jávor Benedek. A frakcióvezető szavai szerint a MÁV és a vasúti ágazat Magyarországon hosszú ideje válságban van és ez a válság az utóbbi években talán a korábbiaknál is súlyosabb méreteket öltött. Emlékeztetett arra, hogy az LMP egy vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezte, amelyik a 2010 óta a vasúttal kapcsolatban hozott döntéseket és a vonalfelújításokat vizsgálná, de a testület egyelőre nem tudta elkezdeni a munkáját. Az LMP addig egy Fehér könyvben foglalja össze a legégetőbb problémákat – mondta Jávor Benedek.

A könyv első része a strukturális problémákat járja körül, például a finanszírozási gondokat, a társaság szervezet-átalakítási kudarcait, a hatékonyságot és a privatizáció által okozott károkat – közölte a politikus. Az LMP véleménye szerint az Orbán-kormány a korábbi kabinetekhez hasonlóan járatritkításokkal akar megtakarítást elérni, pedig a vasút magas fix költségei miatt ettől nem várható érdemi költségcsökkentés. A rosszabb minőségű szolgáltatás miatt az utasok el fognak pártolni a vasúttársaságtól – tette hozzá az LMP-s képviselő. Az ellenzéki párt éppen ezért integrált, ütemes menetrend bevezetését javasolja a fővonalakon, miközben egységes rendszerbe szervezné a vasúti és a hozzá kapcsolódó buszközlekedést. Egyúttal megszüntetnék az ugyanazon a vonalon szállító vonatok és buszok párhuzamos támogatását.

A politikus kitért arra is, hogy az elmúlt években szinte csak az EU által finanszírozott projektek keretében végeztek felújításokat és ezek a munkálatok túlnyomórészt a fővonalakra korlátozódnak. A szárny és mellékvonalak eközben elképesztően rossz állapotba kerültek – tette hozzá. A felújításokat „arcpirítóan” magas áron hajtja végre egy jól körülhatárolható, kormányközeli kör, amelyiknek kiemelt szereplője a Közgép – jelentette ki. Hangsúlyozta, hogy a fővonali felújításokra kilométerenként átlagosan másfélmilliárd forintot költenek, ami sokszorosa a mellékvonali munkálatok összegének. Jávor Benedek egy külföldi példát is említett, amely szerint a Szajol-Püspökladány vonal felújítása kilométerenként több mint kétszer annyiba kerül, mint a Berlin és Hamburg közöttié.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 9 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
gvarga10
2012. július 19. 18:06
Ez a vonat most van indulóba' A belseje fel van virágozva! A belseje sárgára, A levonuló LMP-sek számára! Mennek haza végleg a P...ba!
bini
2012. július 19. 15:46
A lényeg az, hogy Közgépezenek egyet. A szerencsétlen lmp ebbe fog beleörülni, mert képtelenek elszakadni a rögeszméiktől. Na majd jőn a következő a "földpájázatok" Szabó Rebeka előadásában.
drieno
2012. július 19. 15:31
" az elmúlt években szinte csak az EU által finanszírozott projektek keretében végeztek felújításokat és ezek a munkálatok túlnyomórészt a fővonalakra korlátozódnak" na ja 1. saját pénz nincs, a máv cargo, ami kitermelte volna, nem a miénk, hála az elvtársaknak 2. az eu meg a saját infrastruktúrára ad, a fővonal annak tekinthető, a szárnyvonal meg nem, de azt nem is finanszírozzák ostobák
lastres
2012. július 19. 13:35
Ezt kell. ha nem veszik napirendre, akkor is rendes, érthető szakmai anyagokat letenni. Egy dologgal nem értek egyet: a "párhuzamosságok megszüntetése" nevezetű dogmával, mivel az ellentmond a reziliencia elvének.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!