Uniós igen az 1-es és 3-as villamosvonal felújítására

2012. május 07. 14:01

Megkapta az Európai Bizottság jóváhagyását, így uniós forráshoz jut a budapesti 1-es és 3-as villamosvonalak felújítását, valamint az 1-es meghosszabbítását célzó projekt.

2012. május 07. 14:01

Megkapta az Európai Bizottság jóváhagyását, így uniós forráshoz jut a budapesti 1-es és 3-as villamosvonalak felújítását, valamint az 1-es meghosszabbítását célzó projekt – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A 41 milliárd forint összértékű beruházás így 94 százalékos uniós támogatásban részesül. A projektnek nem része az új villamosok beszerzése, azokat egy külön pályázat keretében vásárolná meg a BKK szintén uniós forrásból. A tervek támogató levelét múlt héten bocsátotta ki a Nemzetgazdasági Minisztérium.    

A 2013 és 2015 közötti beruházás részeként felújítják az 1-es villamos Bécsi út és Puskás Ferenc Stadion közötti szakaszát, valamint a 3-as villamos leromlott szakaszait az áramellátási berendezésekkel együtt. Az 1-es villamost átvezetik az 1995 októberében átadott Rákóczi hídon, így a Szerémi út és a Hengermalom út érintésével a Fehérvári útig járnak majd a szerelvények, csúcsidőben 3-4 percenként. A 3-as vonalon a Kőbánya központján átvezető részen lesz műfüves vágány.    

A vonalakon új váltók is lesznek, így forgalmi akadályok, zavarok esetén rövidebb szakaszon kell buszokkal pótolni a villamosokat. A nagyobb közúti csomópontok is megújulnak, villamosok érzékelésére alkalmas jelzőlámparendszerek épülnek. A megállóhelyi peronok akadálymentesek lesznek liftek beépítésével, gyalogos-átkelőhelyek kialakításával. Új perontetők is épülnek, és a peronok magasságának megemelésével könnyebbé válik a le- és felszállás.    

A projekt jelenleg a kiviteli tervek készítésének fázisában tart, a kivitelezők kiválasztására irányuló közbeszerzési kiírás még az idén megjelenik, az első munkák 2013-ban kezdődnek az 1-es kritikus, Óbuda és Puskás Ferenc Stadion közötti szakaszának felújításával. A felújítás régóta szükséges volt, de a BKV nem tudott uniós forrást szerezni, a BKK 2011-ben vette át a menedzselést.

Összesen 11 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Himalája
2012. május 07. 16:07
"Uniós igen az 1-es és 3-as villamosvonal felújítására" Hát igen. Hol van már manapság az a Magyar-Osztrák monarchia, amikor még a magyarok ki tudták építeni saját vasúthálózatukat. Manapság már villamosvonalra sem tellik ha nincs únos segítség. Az elmúlt száz évben úgy látszik sokat kellet fejlődnie a demokráciának, hogy eljusson erre a szintre.
adam
2012. május 07. 15:10
Ha az 1-es villamost átviszik Budára végképp értelmetlen lesz a 4-es metró létezése/befejezése. Ottmarad az ostobaság és proli-liberális öntudat mementójaként.
El Topo
2012. május 07. 14:56
Na, kurva nagy meglepetés lesz, hogy ki nyeri a felújítási munkákat! Mondjuk mindkét vonalra rohadtul ráfér már a felújítás. Az 1-es az Euro Centeről a Kerepesi útig úgy mászik, mint egy nyugdíjas csiga, a 3-asnak meg a Napfény utcai és az Epreserdő utcai kereszteződése is olyan, hogy autóval csak lépésben lehet áthajtani rajta, mert gyerekfej nagyságú darabok hiányoznak a betonból.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!