Tiszta vizet öntött a pohárba az ATV: ezt üzenték Deák Dánielnek a botrány után

Úgy néz ki kezdenek elcsitulni az indulatok.

A lap információi szerint a központi szervezet nemzeti pályavasúti szolgáltatóként a Magyar Fejlesztési Bank kezébe kerülhet, míg a MÁv-Start Zrt. a MNV kezelésben marad. A szakmai irányítás és vele a menetrendek megrendelése a fejlesztési tárca privilégiuma lesz.
Uniós elvárásokra hivatkozva átalakítaná a közösségi közlekedést a kormány – írja a Népszabadság. A lap úgy tudja, hogy ketté osztanák a MÁV Zrt. vállalatcsoportját. A központi szervezet nemzeti pályavasúti szolgáltatóként a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) kezébe kerülhet. Ezzel a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) lemond a mintegy 7800 kilométeres országos vasúthálózatról, valamint a MÁV tulajdonosi jogairól, amely a legnagyobb állami ingatlanvagyon felett rendelkezik: az MFB így közel 130 ezer vasúti ingatlant szerezhet meg, 400 milliárd forintot meghaladó értékben. Ebben benne vannak a csak kezelésben lévő ingatlanok is, de ezek nélkül is meghaladhatja a saját ingatlanok értéke a 360-370 milliárdot – írja a lap.
A másik „fél”, a MÁV-Start Zrt. marad az MNV kezelésében, így az EU elvárásainak megfelelően a pályavasút és a személyszállító vasút végleg elkülönül egymástól. Ebben az új struktúrában nem lesz szükség a korábban bejelentett Magyar Közlekedési Holding (MKH) létrehozására. A lap azt írja, hogy a hírek szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sem szeretné elveszíteni „hatalmát”, ezért a szakmai irányítás és vele a menetrendek megrendelése a fejlesztési tárca privilégiuma lesz.