NOL: Feldarabolhatják a MÁV-ot

2012. március 23. 13:09

A lap információi szerint a központi szervezet nemzeti pályavasúti szolgáltatóként a Magyar Fejlesztési Bank kezébe kerülhet, míg a MÁv-Start Zrt. a MNV kezelésben marad. A szakmai irányítás és vele a menetrendek megrendelése a fejlesztési tárca privilégiuma lesz.

2012. március 23. 13:09

Uniós elvárásokra hivatkozva átalakítaná a közösségi közlekedést a kormány – írja a Népszabadság. A lap úgy tudja, hogy ketté osztanák a MÁV Zrt. vállalatcsoportját. A központi szervezet nemzeti pályavasúti szolgáltatóként a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) kezébe kerülhet. Ezzel a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) lemond a mintegy 7800 kilométeres országos vasúthálózatról, valamint a MÁV tulajdonosi jogairól, amely a legnagyobb állami ingatlanvagyon felett rendelkezik: az MFB így közel 130 ezer vasúti ingatlant szerezhet meg, 400 milliárd forintot meghaladó értékben. Ebben benne vannak a csak kezelésben lévő ingatlanok is, de ezek nélkül is meghaladhatja a saját ingatlanok értéke a 360-370 milliárdot – írja a lap.

A másik „fél”, a MÁV-Start Zrt. marad az MNV kezelésében, így az EU elvárásainak megfelelően a pályavasút és a személyszállító vasút végleg elkülönül egymástól. Ebben az új struktúrában nem lesz szükség a korábban bejelentett Magyar Közlekedési Holding (MKH) létrehozására. A lap azt írja, hogy a hírek szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sem szeretné elveszíteni „hatalmát”, ezért a szakmai irányítás és vele a menetrendek megrendelése a fejlesztési tárca privilégiuma lesz.

Összesen 28 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
realista
2012. március 23. 19:24
A MÁV tönkretétele már kb. 25 éve a "rendszerváltás" előkészítése óta folyamatosan megy. Még emlékszem rá amikor a szerelvény beért a Nyugatiba - rögtön megszállták a takarítók, és kívül-belül kitakarították. Különféle intézkedésekkel tették egyre versenyképtelenebbé a MÁV-ot - a teherszállítás leválasztásával, a menetrendek rossz összeállításával, a postavonatok megszüntetésével stb. Ezek az intézkedések a bevételek radikális csökkenését eredményezték, ami a fejlesztések visszafogásához a versenyképesség további csökkenéséhez vezetett. Ez egy önmagát erősítő folyamat lett. Jó példa ezzel szemben a GYESEV, ahol komoly fejlesztéseket végeztek, sokkal kultúráltabb utazást biztosítottak, mint a MÁV - és mindezt ugyanolyan jegyárakkal és kedvezményekkel tették.
kukagyerek
2012. március 23. 18:17
"Feldarabolhatják a MÁV-ot" ----------- És, meg van má a darabolós gyilkos?
kjkj945
2012. március 23. 15:41
Már a cargo eladás is baromság volt.
tarackos
2012. március 23. 15:33
Szerintem jó ötlet a feldarabolás. Így még több tehetséges narancsos elvtárs juthat jól fizető pozihoz...;) Megint szólok, ennek az átalakítás mizériának nagyon rossz vége lesz! A költségvetésben egy árva buznyák sincs rá betervezve miközben további megszorításokra lesz szükség. Az lesz a vége, hogy mindent feltúrnak de semmit sem fejeznek be mi meg nézhetjük a romokat...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!