A menetben haladó Berényi János, a Malév igazgatóságának elnöke, az MTI-nek azt mondta, reméli, hogy lesz nemzeti légitársaság ilyen szaktudású és jó csapattal, mint a Malév volt. Szavai szerint neki egy év, de másoknak több évtized jutott a Malévnál, így együtt érez minden volt Malév-dolgozóval. A Malév hungarikum volt. Aki a légitársaság repülőgépének fedélzetére lépett, Magyarországon érezhette magát, a magyar vendégszeretettel, magyaros konyhával és jó borokkal.
A Lurdy-háztól a felvonulás a Malév jól ismert szignáljára indult és az emberek arcán szomorúság és keserűség látszódott. A felvonulók többségén „I love Malév 66 év 1946-2012” felírat volt olvasható. Számos pilóta egyenruhában jelent és a tömeg „tarkállott” a légiutaskísérők jellegzetes kendőjétől, amely sötétkék alapon piros, fehér és zöld stilizált repülőket ábrázol.
Egész családok jöttek el a teljesen alulról kezdeményezett eseményre. Egy fiatal hölgy, aki a férjével és a szüleivel vett részt a felvonuláson, az MTI érdeklődésére azt mondta: ezen nem lehet csodálkozni, hiszen mindannyian, még a nagyszülei is a Malévnál dolgoztak. A békésen sétáló tömegben volt, aki a további boldogulásának esélyeit latolgatta, volt, aki reménykedéssel beszélt a jövőről. Egy utaskísérő az MTI-nek elmondta, hogy például az ír fapados légitársaság, a Ryanair közel 3.000 eurót kér azért, hogy „átképezze” őket, és hiába hoznak létre Budapesten bázist, azaz repülőgépeket telepítenek ide, a személyzetet nem Magyarországon akarják „állomásoztatni”. Volt olyan pilóta, aki szerint a külföldi pilótákat helyezné a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren lévő bázisra az ír légitársaság.
Az esemény hivatalos zárásaként a Gellért téren utoljára hangzott fel a Malév szignálja és a tér felett a menetet a Malév repülőklub négy, kötelékben repülő Cesna típusú repülőgépe köszöntötte, mire a tömeg integetett, éljenzett és tapsolt.
A Malév február 3-án reggel hat órakor szüntette be működését, törölve valamennyi járatát. Limburger Lóránt vezérigazgató akkor úgy fogalmazott: a korábbi napok beszámolóinak hatására ugyanis a cég partnerei elvesztették bizalmukat, és előre kérték az általuk nyújtott szolgáltatások ellentételezését. Ez olyan mértékben gyorsította fel a pénzkiáramlást, hogy tarthatatlanná vált a légitársaság helyzete.