Petíciót és labdát kapott Tarlós és Vitézy

2012. február 22. 17:30

A BKV finanszírozásáról szóló érdemi döntést, a munkavállalók tárgyalásokba való bevonását, a nettó jövedelmek szinten tartását, továbbá a BKV Előre SC további működtetését követelik petíciójukban a közlekedési vállalat szakszervezetei.

2012. február 22. 17:30

A három fővárosi helyszínről induló néhány száz demonstráló a Blaha Lujza téren gyűlt össze délután, ahol megtöltötték a Corvin Áruház előtti parkolót. Onnan a Rákóczi út – Kossuth Lajos utca útvonalon a buszsávban gyalogoltak a Főpolgármesteri Hivatal Városház utcai épületéhez, akadályozva az Erzsébet híd felé tartó járműforgalmat. A demonstrálók a Városháza előtt „Meneküljetek!”-et skandálva fogadták a BKK vezérigazgatóját. A változásokat sürgető, Tarlós István főpolgármesternek címzett, öt pontból álló dokumentumot Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatójának adták át egy Utazóközönség feliratú labdával együtt. Több szakszervezeti vezető is arra kérte Vitézy Dávidot, vegyék komolyan a petícióban foglaltakat. Egyikük úgy fogalmazott: „nincs sok időnk, elindult egy olyan vonat, amit most még le lehet fékezni, de ha nagyon begyorsul, akkor ezen a vonaton már nem lesz fék”. Kijelentették: a bérek csökkentéséből nem lehet a cég finanszírozási helyzetét megoldani.

Vitézy Dávid válaszában azt hangoztatta: tömegközlekedés nélkül Budapest nem működik, a tömegközlekedés viszont akkor nem működik, ha egyrészt nincs megfelelő finanszírozása – hiszen jegybevételekből sehol nem tartja fenn magát a világon egy ilyen szolgáltatás -, és dolgozók nélkül sem működik, akik a hátukon viszik a céget. A BKK vezérigazgatója arról is beszámolt: a dolgozók március elején megkapják a bérkompenzációt, pénteken pedig folytatódnak a kollektív szerződésről szóló tárgyalások.

Schumacher Ferenc, a Közlekedési Érdekvédelmi Körök Szövetségének (KEKSZ) elnöke, valamint Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnöke által aláírt petíció többek között azt tartalmazza: az érdekképviseletek követelik, hogy a kormány és a főváros hozzon érdemi döntést a finanszírozásról, annak érdekében, hogy „a BKV Zrt. munkavállalói balesetmentesen szállíthassák továbbra is az évi 1,3 milliárd utast”. Emellett a 12 ezer munkavállaló bevonását kérték az érdemi tárgyalásokba.

Összesen 25 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Secnir
2012. február 23. 10:55
azért tisztázzunk valamit: a tüntetésre a 12000 fős BKV állományból NEM a cca 4000 fő "szellemi" foglakoztatott ment ki tüntetni. NEM ők az elégedetlenek, hanem azok a sofőrök, akik éhbérért túlórázva felelősek járatonként 20-100 ember életéért. NEM a titkárnők elégedtelenek, akik reggel 9-kor még a hajnali kávéra várnak, hanem azok, akiknek reggel 5-re kell úgy bemenni dolgozniuk, hogy megszüntették a gyűjtőjáratokat. NEM vitézy dávidka az elégedetlen, akit sofőr hoz-visz cégautóval, hanem azok, akik amikor bemennek a garázsba, még nem tudják, hogy az a busz, amivel ki kell mennie, az már a garázsban esik szét, vagy hegyről lefelé esik-e ki a kereke (vagy csak szimplán kettétörik a megállóban, kigyullad alatta a szerelvény - szabadon választott). és legfőképpen: NEM az a réteg tüntetett, akinek az átlagfizetése az havi nettó 500 ezret felülről veri. NEKIK jár a like.
blogen
2012. február 23. 03:47
Vitézy Dávid hazudik, mivel most kapásból a hongkongi MTR-t tudnám ajánlani neki, mint magát a jegyárbevételeiből nyereségen fenntartó vállalatot: www.mtr.com.hk HONGKONGI JEGYÁRBEVÉTEL: 6392 millió HK kontra MŰKÖDÉSI KIADÁSOK (total): 3046 millió HK dolgozók bére: 1648 millió HK elektromos és közműkiadások: 513 millió HK működtetési költségek: 101 millió HK karbantartás: 461 millió HK vasúti szolgáltatások: 71 millió HK adminisztrációs költségek: 165 millió HK egyéb kiadások: 87 millió HK magyarán csak a jegyárbevétel kétszerese a működési költségeiknek. http://www.mtr.com.hk/eng/investrelation/interim2011/E109.pdf És mindezt úgy csinálják, hogy nekik jobbára csak metrójuk és villamosuk van, tehát a legdrágább és gazdálkodni nem tudó európai majmok közt leginkább veszteséges ágazatokat üzemeltetik, míg a szinte mindenhol a világon nyereséges buszhálózatok nem az ő profiljuk. MTR részvényt venni hongkongban olyasmi lehet, mint nálunk az arany a kakaósdobozban a kispolcon hátul.
G. Pantyelejevics
2012. február 22. 20:13
Szépen sorban legyalulják a valóban dolgozó népet. Itt meg megy hozzá a barom kórus. Sok szar alak, aki a más nyomorának örül. A BKV-t gyökér politikusok gyalulták ilyenné és keményen dolgozó embertársaitok miatt működik még mindig. Erre tapsikoltok, amikor a baromarcú 'elit' épp kinyírja a maradék közösségi közlekedést és jól megvágja azokat a szerencsétleneket, akik ezen dolgoztak eddig? A nyomorult buszsofőr fizetését vennétek el, miközben akiknek tapsikoltok Simicskára költik zsákszám. Rossz birkák!
peninsulavaldes
2012. február 22. 19:52
A BKV Előre SC nem hinném, hogy alapszükséglet. Az meg mellékes, hogy elsőre azt olvastam, hogy piócát kaptak Tarlósék.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!