Szívünk parancsa a haza megvédése
Sem a XIX. századi, sem a XX. századi hősök áldozata nem volt hiábavaló.
A BKV finanszírozásáról szóló érdemi döntést, a munkavállalók tárgyalásokba való bevonását, a nettó jövedelmek szinten tartását, továbbá a BKV Előre SC további működtetését követelik petíciójukban a közlekedési vállalat szakszervezetei.
A három fővárosi helyszínről induló néhány száz demonstráló a Blaha Lujza téren gyűlt össze délután, ahol megtöltötték a Corvin Áruház előtti parkolót. Onnan a Rákóczi út – Kossuth Lajos utca útvonalon a buszsávban gyalogoltak a Főpolgármesteri Hivatal Városház utcai épületéhez, akadályozva az Erzsébet híd felé tartó járműforgalmat. A demonstrálók a Városháza előtt „Meneküljetek!”-et skandálva fogadták a BKK vezérigazgatóját. A változásokat sürgető, Tarlós István főpolgármesternek címzett, öt pontból álló dokumentumot Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatójának adták át egy „Utazóközönség” feliratú labdával együtt. Több szakszervezeti vezető is arra kérte Vitézy Dávidot, vegyék komolyan a petícióban foglaltakat. Egyikük úgy fogalmazott: „nincs sok időnk, elindult egy olyan vonat, amit most még le lehet fékezni, de ha nagyon begyorsul, akkor ezen a vonaton már nem lesz fék”. Kijelentették: a bérek csökkentéséből nem lehet a cég finanszírozási helyzetét megoldani.
Vitézy Dávid válaszában azt hangoztatta: tömegközlekedés nélkül Budapest nem működik, a tömegközlekedés viszont akkor nem működik, ha egyrészt nincs megfelelő finanszírozása – hiszen jegybevételekből sehol nem tartja fenn magát a világon egy ilyen szolgáltatás -, és dolgozók nélkül sem működik, akik a hátukon viszik a céget. A BKK vezérigazgatója arról is beszámolt: a dolgozók március elején megkapják a bérkompenzációt, pénteken pedig folytatódnak a kollektív szerződésről szóló tárgyalások.
Schumacher Ferenc, a Közlekedési Érdekvédelmi Körök Szövetségének (KEKSZ) elnöke, valamint Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnöke által aláírt petíció többek között azt tartalmazza: az érdekképviseletek követelik, hogy a kormány és a főváros hozzon érdemi döntést a finanszírozásról, annak érdekében, hogy „a BKV Zrt. munkavállalói balesetmentesen szállíthassák továbbra is az évi 1,3 milliárd utast”. Emellett a 12 ezer munkavállaló bevonását kérték az érdemi tárgyalásokba.