Jobbik: Járatritkításokat tervez a kormány?

2012. február 28. 11:17

A Jobbik azt kérdezi a kormánytól, hogy valóban tervezi-e a MÁV teljesítménycsökkentését, és így a vidéki szárnyvonalak ismételt bezárását.

2012. február 28. 11:17

A Jobbik azt kérdezi a kormánytól, hogy a kiszivárgott híreknek megfelelően valóban tervezi-e a MÁV teljesítménycsökkentését és így a vidéki szárnyvonalak ismételt bezárását – tette fel a kérdést keddi sajtótájékoztatóján Bödecs Barna. Jávor Benedek az LMP frakcióvezetője múlt csütörtökön számolt be arról, hogy információi szerint a kabinet tíz százalékot is elérő teljesítménycsökkentést írt elő a vasúttársaságnak. Hozzátette, hogy éppen a jelenlegi kormánypártok tiltakoztak 2010 előtt a leghangosabban a szárnyvonalak bezárása és a MÁV teljesítményszűkítése ellen. Véleménye szerint a kormány most „ugyanezt a kókai programot folytatja, csak kicsit intenzívebben”.

Az ellenzéki frakcióvezető kijelentette azt is, hogy a csökkentést „stikában igyekeznek megtenni”, az érintett MÁV-dolgozókkal titoktartási nyilatkozatot írattak alá. Bödecs Barna szerint egy ilyen intézkedés teljesen ellehetetlenítené a vidéki Magyarország regionális vonatközlekedését, így tehát ellentétes a kormány programjával. A jobbikos politikus felszólította a szaktárcát, hogy ha valóban írattak alá ilyen titoktartási nyilatkozatot, akkor bocsássák el az ezeket aláírató kormányzati tisztviselőket.

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
realista
2012. február 28. 18:35
1945 előtt (a működő kapitalizmusban) az ország egyik (vagy a) legnagyobb munkaadója a MÁV volt. A falusi emberek közül aki nem a mezőgazdaságban, az a vasútnál dolgozott. Mégis a vasút jól működött, és mindenki által megfizethető volt. Mindenki jól járt vele. Utána is aránylag jól működött, egész a nyocvanas évekig. Az utóbbi 30 évben minden kormányzat kivette a részét a MÁV tönkretételében, versenyképességének csökkentésében.
bigyomail
2012. február 28. 11:57
Persze, hogy bezárja a vonalakat a kormány. Az előző kormány sem szemétkedésből, és a "vidék elsorvasztása" miatt zárt be szárnyvonalakat, hanem azért, emrt nincs értelme üzemeltetni azokat. A mostani kormány is ugyan úgy látja ezt, mint az elősje, és ugyan úgy, bizonyos szempontból ésszerű döntést hoz ezzel kapcsolatban, amikor ritkítja a járatokat, vagy bezár vonalakat. Persze azokat nem fogja bezárni, amit újra nyitott, mert az elég magas labda lenne politikai szempontból. Azonban van itt egy fontosabb kérdés, amivel érdemesebb lenne foglalkozni. Ahogy pityesz74 írja: "az a legnagyobb gond hogy a vasútnál is túlburjánzott a vezetők létszáma, és nem minimálbérért." Emellett persze szerintem nem csak ezen múlik a gond, ahnem az egész szervezeti kultúrán és költséghatékonyságon.Mert az egész máv mindenestől: vezetőtől kezdve a vágányjavítóig nagyon rossz hatásfokkal, pazarlóan működik. És ezért van az, hogy ahogy épp Senior is írja, és ahogy én is tapasztalom: "Itt Nyugat-Dunántúlon sorra veszi át a GYESEV a MÁV lepukkadt vonalait, majd rövid időn belül ÖBB szinten üzemelteti." Mert kevesebb emberrel, jobb munkaszervezéssel és költséghatékonyabban dolgoznak. Két út áll a kormány előtt. Vagy eladja a MÁV-ot, akár a GYESEV-nek, vagy másnak; vagy épp akár a GYESEV mintájára átalakítja a szervezetet, ami több százas, vagy ezres létszámleépítéssel és milliárdos beruházással jár. Mindkét megoldás járható. Én az előbbit pártolom, mert nemhogy nem kerül semmibe, de bevételt is hoz az országnak, ám az átalakítás sem elvetendő dolog. Azonban a kormány egy harmadik utat választott. Azt, amit Gyurcsányék is. Elődei példáját követve nem a problémát oldja meg, hanem a probléma következményeit kezelgeti. Persze értem én, hjogy több ezer ember utcára küldésének, avgy az állami MÁV, mint oylan megszüntetésének komoly politikai következményei vannak. Ám a jelenlkegi kormánynak láthatóan semmi nem árt. Ezt, és 2/3-os stabil többségét kihasználva, akár véglegesen megoldhatná az egész kérdést, ami milliárdos veszteséget okoz évről évre az adófizetőknek.
pityesz74
2012. február 28. 11:43
Nem egy vasutas ismerősöm van, és az a legnagyobb gond hogy a vasútnál is túlburjánzott a vezetők létszáma, és nem minimálbérért.Ugyan az a probléma mint a BKV-nál, a fele szarházi ingyenélőt el kellene zavarni.
Basiliscus
2012. február 28. 11:39
Sőt a Fidesz a szárnyvonalak újbóli megnyitását ígérte. Talán ha hármat újranyitottak. Sok nem teljessült ígérgetés közé befér ez is.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!