Döbbenetes javaslattal állt elő a Bloomberg: újabb módszerrel vennének el támogatásokat Magyarországtól
A hírügynökség ötlete komoly változásokat idézhetne elő.
A brit gazdasági lap a Malév csődje kapcsán arról írt, hogy a piacok nem hiszik, hogy a magyar államra tényleg akár 3,5 milliárd eurós kártérítés hárulna. A cikkben idézett elemző szerint a nagy összeget a kormány csak azért hozta szóba, hogy tovább rontsa Gyurcsány Ferenc és a szocialisták hírnevét.
Kester Eddy a Financial Times blogján a Malév csődje kapcsán arról írt, hogy nem valószínű, hogy a magyar államra tényleg akár 3,5 milliárd eurós kártérítés hárulna. Ez a tétel hatalmas, hiszen a 2012-es költségvetési hiány másfélszerese lenne. Ha a piacok ezt elhinnék, akkor ez minden bizonnyal a forint gyengüléséhez vezetne, ám ennek nincs jele – írta Eddy, aki szerint mindez azt jelenti, hogy a piacok nem hiszik, hogy a kormánynak ki kell majd fizetnie az említett hatalmas összeget. Keszeg Ádám, a Raiffeisen elemzője szerint „valószínűleg senki sem hiszi azt, hogy ezt ki kell majd fizetnie az államnak, mivel az én értelmezésemben ez a reptér forgalmához van kötve. A Malév helyére beugró légitársaságok valószínűleg ki fogják tölteni az űrt” – idézi Keszeg álláspontját a Médianéző.
Az elemző szerint a nagy összeget a kormány csak azért hozta szóba, hogy tovább rontsa Gyurcsány Ferenc és a szocialisták hírnevét. A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary budapesti sajtótájékoztatóján azt nem volt hajlandó részletezni, hogy mennyi szubvenciót kap a magyar államtól, csak annyit volt hajlandó elárulni, hogy kapott támogatást „a magyar államtól és a turisztikai hatóságtól.”