A Malév csődjéről írt a Financial Times

2012. február 10. 12:03

A brit gazdasági lap a Malév csődje kapcsán arról írt, hogy a piacok nem hiszik, hogy a magyar államra tényleg akár 3,5 milliárd eurós kártérítés hárulna. A cikkben idézett elemző szerint a nagy összeget a kormány csak azért hozta szóba, hogy tovább rontsa Gyurcsány Ferenc és a szocialisták hírnevét.

2012. február 10. 12:03

Kester Eddy a Financial Times blogján a Malév csődje kapcsán arról írt, hogy nem valószínű, hogy a magyar államra tényleg akár 3,5 milliárd eurós kártérítés hárulna. Ez a tétel hatalmas, hiszen a 2012-es költségvetési hiány másfélszerese lenne. Ha a piacok ezt elhinnék, akkor ez minden bizonnyal a forint gyengüléséhez vezetne, ám ennek nincs jele – írta Eddy, aki szerint mindez azt jelenti, hogy a piacok nem hiszik, hogy a kormánynak ki kell majd fizetnie az említett hatalmas összeget. Keszeg Ádám, a Raiffeisen elemzője szerint „valószínűleg senki sem hiszi azt, hogy ezt ki kell majd fizetnie az államnak, mivel az én értelmezésemben ez a reptér forgalmához van kötve. A Malév helyére beugró légitársaságok valószínűleg ki fogják tölteni az űrt” – idézi Keszeg álláspontját a Médianéző.

Az elemző szerint a nagy összeget a kormány csak azért hozta szóba, hogy tovább rontsa Gyurcsány Ferenc és a szocialisták hírnevét. A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary budapesti sajtótájékoztatóján azt nem volt hajlandó részletezni, hogy mennyi szubvenciót kap a magyar államtól, csak annyit volt hajlandó elárulni, hogy kapott támogatást „a magyar államtól és a turisztikai hatóságtól.”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 10 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
huttinger
2012. február 10. 23:12
Ez elég érdekes....Váradi József interjú """" A Wizz Airt magyarok alapították, menedzsmentje többségében most is magyar, jobban ismerjük az itteni piacot, mint bármely más légitársaság, Számunkra Magyarország nem csupán egy piac. ......... A Wizz Air európai intézményi és magánbefektetők tulajdonában van. Emellett egy amerikai kockázatitőke-alap is pénzügyi forrásokat biztosított a Wizz Air számára."""" Most akkor melyik az igaz? http://vallalkozoi.negyed.hu/vnegyed/20120210-varadi-jozsef-wizz-air-vezerigazgato-magyarorszag-nekunk-nem-csak-piac.html
Bajresz
2012. február 10. 17:58
"a piacok nem hiszik, hogy a kormánynak ki kell majd fizetnie az említett hatalmas összeget" Az a legszörnyübb, hogy idehaza egy átlagos állampolgár simán kinézi az előző vezetésből, még akkor is ha a "fideszabibás" teszi hozzá...
novara
2012. február 10. 14:48
Miért,és mennyi szubvenciót kapott a Ryanair a magyar államtól? A kérdés még mindig függőben van...
tarackos
2012. február 10. 12:54
"Az elemző szerint a nagy összeget a kormány csak azért hozta szóba, hogy tovább rontsa Gyurcsány Ferenc és a szocialisták hírnevét." Igen, a módszer ismerős. Hazudtunk éjjel és nappal...;)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!