az eutanázia iránti kérelmet előre is be lehet nyújtani, például kezdődő Alzheimer-kór diagnosztizálása esetén, hogy az állapot romlásakor már ne legyen szükség a páciens hozzájárulására (jó, ilyet Hollandia is tud); továbbá a procedúra bárhol elvégezhető lesz, azzal a feltétellel, hogy a helyszínt engedélyeztetni kell és az efféle szolgáltatást nem lehet reklámozni.
Aki tehát wellnesshétvége keretében szervezne magának élményhalált, a továbbiakban ezt már legálisan is megteheti – jó hír annak a temetkezési vállalkozónak, aki már most is kínál efféle szolgáltatást: már 200 ezer forintnak megfelelő összegért is kibérelhető termében a páciens zenét hallgatva, filmet nézve, vörösbort vagy kólát kortyolgatva távozhat a földi világból, ráadásul akár 30 szerető rokonát és ismerősét meghívhatja a jeles eseményre. Hogy egy vagy két lépés-e innen az izgi „eutanázia-hullámvasút” gyakorlati megvalósítása és egy újszerűen halálba röpítő vidámpark felavatása, arról lehetne vitát nyitni, de hogy kettőnél nem több, az talán kijelenthető.
Már csak azért is, mert kereslet, az van: becslések szerint ugyanis a 2016-os legalizálás után hét évvel
ma már a québeci halálozások több mint 7 százaléka történik kérésre, orvosi injekcióval
– ez megközelítőleg az az arány, amennyien Magyarországon agyérbetegségben vesztik életüket (ugyanezen időszak alatt egyébként öngyilkosságból sem lett kevesebb Québecben). Na de vajon mi lehet az oka annak, hogy ebben a nem is oly rég még messzemenően katolikus, és elvileg máig is konzervatív tartományban ezen a nyári napon is tucatnyian végeztetik ki magukat, elsősorban azzal az indokkal, hogy úgy vélik, már nem képesek „értelmes tevékenység” végzésére, miközben a csöpögős-szirupos beszámolók szerint jóságos családtagok körében, ép ésszel, öntudatosan készülnek haláluk választott pillanatára? Hogyan lehetséges, hogy egy jóléti államban a polgárok bő negyede, a 18–34 éveseknek pedig 41 százaléka véli úgy (egy felmérés eleve disztópikus kérdésére válaszolva), hogy