Robert C. Castel, négy dolog

2023. június 15. 13:07

Az elemzés egy szakma, vannak alapvető módszertani szabályai.

2023. június 15. 13:07
null
Rácz András
Facebook

„Robert C. Castel, négy dolog.

1) Ha már idézed (és kifigurázod) az általam mondottakat, akkor illene meg is nevezni, hogy tőlem idézel. Sőt, azt is illene megnevezni, hogy a Mandiner-en zajlott beszélgetésből idézel.

2) Illene pontosan idézni az általam mondott számokat.
Nota bene: az adataim a The Military Balance aktuális adataira alapulnak, az ORYX által dokumentált veszteségekkel korrigálva.
(Ha neked van jobb, valid módszertanra alapuló, éves összehasonlítást is lehetővé tévő nyilvános forrásod, mint az IISS The Military Balance című kiadványa, nevezd meg, kérlek.)

3) Nem igazán látom, hogy bebizonyítanád, hogy az ORYX veszteségadatai nem jók.  Több ezres darabszámokról van ugyanis szó, tehát nem az a kérdés, hogy 1-2 fénykép esetleg rosszul lett-e azonosítva, hanem arról, hogy nagyságrendileg rossz (ergo, használhatatlan) lenne.

4) Nem igazán látom, hogy a 2023-as orosz harckocsigyártás vonatkozásában az általad hozott, 2007-2014 (!) közötti időszak miért lenne bármilyen tekintetben is releváns.
Különösen azért, mert 2014 előtt az orosz hadiipar nem volt szankciós nyomás alatt, sőt, vidáman zajlott a haditechnikai együttműködés a Nyugattal, lásd a Mistraloktól a különféle IVECO járművekig... viszont immár kilenc éve élnek a (az idő előrehaladtával egyre erősödő) szankciók. 
Ennyi erővel a második világháborús harckocsi-gyártás számait is hozhattad volna. (Ha már úgyis egy kissé módosított T-34-essel illusztráltad a saját írásodat)

Summa: az elemzés az egy szakma. (Ugyanúgy, ahogyan harckocsizónak lenni is.) Vannak alapvető módszertani szabályai. Ha ezeket figyelmen kívül hagyod, akkor a végeredményed lehet ugyan látványos, de a valóságoz igen kevés köze lesz. Még akkor is, ha egyébként kiváló harckocsizó voltál.”

A nyugati harckocsigyártás teljes nagyságrenddel maradt az orosz értékek alatt

Az ukrán hadiipar pedig nagyjából megszűnt létezni.

Nyitókép: Pixabay

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 117 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kamasuka
2023. június 16. 12:21
Buta senki ...
dezodor
2023. június 16. 09:09
"lásd a Mistraloktól a különféle IVECO járművekig." A Mistralok francia gyárban voltak és maradtak mindvégig, az orosz rendszereket pedig visszaadták 14 után. Ez egy amerikai nyomásra meghiúsult üzlet volt, ami úgy kellett volna a franciáknak mint egy falat kenyér. De az USA sokadszor kibaltázott a franciákkal és kénytelen kelletlen visszafizették a pénzt, majd eladták az egyiptomiaknak akik ugyanazokkal a Ka-52-esekkel szerelik fel mint az oroszok xD Iveco teherautóban mi a katonai együttműködés ? xD csak kérdem AKi az ORYX-ra hivatkozik az ne nevezze már magát szakértőnek xD xD Csak a full retardáltak nem tudják kik állnak az Oryx mögött xD
Kanóc
2023. június 15. 23:12
Kivételesen elmaradt a trollkodás Dr. Rácz részéről a kommentfalon... :-/
Lotti
2023. június 15. 22:07
"..az elemzés az egy szakma." Amit a jelek szerint a zsidó szakember hitelesebben, pontosabban, jobban művel, mint Rácz elvtárs.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!