Azt például, hogy 2008-ben Oroszországban csupán 77 új tankot gyártottak, 2011-ben azonban már 338-at, ergo, 28 darabot havonta. Ez már önmagában több mint az elemző által említett „optimista” forgatókönyv. Ha négy év leforgása alatt, még a boldog békeidőkben az oroszok képesek voltak megnégyszerezni a harckocsik gyártását, akkor feltételezhető, hogy az egyre fokozódó feszültség évei alatt ez a harckocsigyártás tovább bővült. A háború kezdete óta eltelt másfél évben Oroszország fokozatosan hadigazdálkodásra állt át és ennek keretében feltételezhető, hogy a harckocsigyártásról sem feledkeztek meg.
Az is egy naiv állítás, hogy a havi negyven másik fele csupán felújított T-62-es lenne. Ha nagyfokú szkepticizmussal kell is fogadnunk a hivatalos jelentések számadatait, nincs okunk kételkedni a meglévő harckocsipark felújításának a módozataival foglalkozó jelentésekben. A felújítás korántsem korlátozódik a T-62-esekre, hanem a legtöbb modellt érinti. A felújítás folyamata olyan alrendszercserékre is vonatkozik, amiket kisebb üzemekben is el lehet végezni és nincs szükség teljes gyártósorok kiépítésére. A világháborúk tapasztalatai arra mutatnak, hogy a modern államok számottevő kihasználatlan termelési kapacitással rendelkeznek. A legjobb példa erre talán a fából készült De Havilland Mosquito bombázó, aminek a különböző komponenseit több ezer kisebb manufaktúrában, asztalos és zongorakészítő műhelyekben állítottak elő.
Amint azt már többször említettem, a háború a természeténél fogva nem lineáris és a fent említett naiv projekciók, amik nem számolnak az adaptáció, az innováció és a hadigazdálkodásra való átállás következményeivel, meglehetősen téves következtetésekre vezethetnek. Igen jó példa erre az amerikai Liberty hajók gyártása a Második világháború alatt. Közvetlenül az USA hadba lépése után átlagosan 100 napba tellett egy Liberty hajó legyártása. A háború végén 10 óránként gördült le egy új hajó a gyártósotokról.
A legnagyobb tévedés azonban ebben a fajta gondolkodásban, nem is annyira a lineáris projekciók, hanem az a tény, hogy a derék elemző csupán az egyenlet egyik oldalát vizsgálja.
Mi történik az egyenlet másik oldalával?