Szigetelőszalaggal a falra ragasztottak egy banánt: hatmillió dollárért azonnal lecsapott rá egy „műgyűjtő”
Újra kitett magáért a világhírű olasz művész.
Látható, hogy a kamerák a sebességtúllépés ellen kiválóan működő eszközök.
„Tavaly nyárig a New Yorkban kihelyezett sebességmérő kamerák egy korábbi politikai alku nyomán csak munkanap reggel 6 és este 22 óra között mérhettek sebességet – jól látszik az ábrán, hogy az autósok ezt tudták, és sokkal jobban betartották a sebességhatárokat, amikor mértek a kamerák. Eközben a gyorshajtásból eredő halálos balesetek közel 60 százaléka éjjel és hétvégén történt ekkor New Yorkban.
Egy ekkoriban készült jelentés kimutatta, hogy a városi sebességtúllépés a halálos balesetek 80 százalékáért felelt New Yorkban, de ahol volt kamerás mérés, ott 72 százalékkal kevesebb alkalommal történt sebességtúllépés. A kamerák által elkapott gyorshajtóknak pedig több, mint a fele egy alkalom után többször nem kap bírságot – tehát a kamerák visszatartó ereje igazolt.
Az adatok nyomán végül módosultak a szabályok: tavaly nyár óta 24 órában és mindennap működik mind a 2000 db sebességmérő kamera New York városában.
Bár nem tudjuk még biztosan, de erősen úgy látszik a sajtóhírekből, hogy a gyorshajtás komoly szerepet játszott a körúton a villamosra várakozás közben halálra gázolt lány esetében is a hétvégén.
Látható, hogy a kamerák a sebességtúllépés ellen kiválóan működő eszközök. Ezügyben a városainkban jócskán van teendő, hisz azt a kész technológiát, amit a gyorsforgalmi utakon és az országos főúthálózaton ma már alkalmazunk (automatizált rendőrségi kamerás sebességmérés), a városainkban nem. Egy időben az önkormányzatok kamerával tudtak szabálysértési bírságokat kiállítani (sebességet mérni akkoriban sem), de aztán ez a lehetőségük is megszűnt egy közismert Kolosy téri eset után.
Nyilván, ha a rendőrség hazánkban országos és egységes, lehet érvelni amellett, hogy a rendőrségnek nem csak az állami főutakon, hanem a városokban is kellene ilyen kamerákat telepíteni. De ha ez túl nagy beruházás is lenne a rendőrségnek, semmi akadálya nem lenne annak, hogy akár az önkormányzatok, akár egyes lakóközösségek megfinanszírozzanak a rendőrség számára olyan kamerákat, amik akár sebességet mérnek, akár csak a szabálytalan kanyarodást, buszsáv-használatot, megállást rögzítik és a rendőrség rendszereibe bekötve automatizált bírságot állítanak ki a rendszám alapján. A bírságok egy kis százalékának visszatérítésével pedig ez a beruházás meg is térülhet idővel a kamerát finanszírozók számára.
Ideje lenne egy ilyen programot elindítani Magyarországon.”
***
Nyitókép: MTI/Vajda János