Az ideológiailag eltájolt Mérce eutanáziára néz, de férfierőszakot lát

2023. január 03. 15:34

A legalávalóbb precedenst ezúttal a népszerű mozgalmi portál, a Mérce szolgáltatta.

2023. január 03. 15:34
null
Puzsér Róbert
Puzsér Róbert
Index

„Lelőtte feleségét, majd magával is végzett egy nyolcvanegy éves férfi a Veszprém megyei Ősiben – járta be a hír a magyar sajtót, így a hazai bulvárfogyasztók idén se maradtak karácsonyi borzongás és sóhajtozás nélkül, s a magukat mértékadónak tekintő lapok közönsége is beilleszthette a történtek tanulságait a maga érték- és véleménybuborékjába. A legalávalóbb precedenst ezúttal a népszerű mozgalmi portál, a Mérce szolgáltatta, amikor azonnal kész narratívával állt elő: klasszikus családon belüli erőszakcselekmény történt, »épp az ehhez hasonló esetek megelőzése miatt lett volna fontos ratifikálnia a kormánynak az isztambuli egyezményt, amelynek keretében szakértők felkészítenék a hatóságokat a családon belüli erőszak és a kapcsolati erőszak megelőzésére«.

A cikk szerzője, Fazekas Lázár Benjámin kifejti, hogy »bár a kormány aláírta az egyezményt, 2020-ban leszavazta annak ratifikálását, mondván, az egyezmény a menekült [!] nők jogait is védi, és mert tartalmazza a kormány által elítélendőnek tartott 'társadalmi nem' kifejezést. A 'társadalmi nem' kifejezés azonban épp azért találó, mert szemlélteti, hogy a bántalmazó férfiak nem biológiai, hanem társadalmi okokból fordulnak nőtársaik ellen, ezért a gyilkosságok megelőzése is társadalmi felelősség. Legalább két-három hetente számol be a média hasonló tragédiákról.« Ezt a kijelentést egy felsorolás követi az idei év erőszakos bűncselekményeiről, amelyekben természetesen egytől egyig férfiak az elkövetők – a szerző jótékonyan megfeledkezik a férje szeretőjét meggyilkoló tiszadadai asszonyról, a bajróti férjgyilkos asszonyról meg arról a győri nőről, aki szintén féltékenységtől hajtva akarta megölni a férjét és annak szeretőjét egy tapétavágóval.

A Mérce munkatársa automatikusan érvényesíti ideológiai elfogultságából fakadó előítéleteit egy olyan eset kapcsán, amiről mit sem tud – éktelen példája ez annak, hová vezet, ha az, aki a nyilvánosság szolgálatára szegődött, bizonytalan a maga intellektusában és erkölcseiben, ezért azokat ideológiai brossúrák frappáns megfejtéseivel dúcolja alá, s így teszi fölöslegessé az újságírói munkát az örök pillanatba zárt huszonegyedik századi ember hiedelmeinek kiszolgálása során.

EGY BIZTOS: HA A MAGYAR KORMÁNY RATIFIKÁLTA VOLNA AZ ISZTAMBULI EGYEZMÉNYT, EZ AZ ÖREGEMBER PONT UGYANÍGY MEGGYILKOLJA A FELESÉGÉT.

Azok a szerkesztőségek, amelyek a tragédia szereplőinek bemocskolása helyett akár csak egyetlen lépéssel továbbmentek, csakhamar kiderítették, hogy az idős házaspár ötvenegy éve él együtt békében és szeretetben – csakhogy az asszony súlyos beteg lett. Ezért a férj, Pista bácsi – vélhetően felesége, Marika néni beleegyezésével – úgy döntött, hogy az idei karácsony után már nem viszi vissza a magatehetetlen, állandó felügyeletre és segítségre szoruló asszonyt az idősotthonba, hanem együtt távoznak az élők sorából. Pista bácsi értesítette a rokonságot, aztán megölte Marika nénit, és mert az életének így már nem maradt értelme, követte őt a halálba.

A helyiek, akik személyesen ismerték a házaspárt, nem ítélik el Pista bácsit: azt mondják, becsülik a bátorságát, amiért képes volt erre a kiterjesztett öngyilkosságra. Nem esik nehezemre egyetérteni velük. Pista bácsi semmit nem akart már a világtól, és az sem kínált már neki semmit. A karácsony az eljövetel örömhíréről, a hitről, a reményről és a szeretetről szól, csakhogy sem az ünnep, sem a jelenkor Magyarországának álszemérmes, végletekig tabusított közélete nem nyújt segítséget azoknak, akiknek már nincs miben reménykedniük az életben, és egyetlen igényük, hogy megőrizhessék a méltóságukat – legalább a halálukban, ha az életükben ez már nem lehetséges.

Pista bácsi eutanázia és öngyilkosság képében gyakorolt kettős tabusértése akkor is fontos üzenet, ha egyáltalán nem annak szánta: nem pusztán az ilyen cselekményeket megbélyegző, aranyszájú papoknak szól, de a hazug és képmutató politikusbűnözők által túszul ejtett magyar államnak is, melynek ájtatos bitorlói alaposan megmérték, hogy a magyarok nem szeretik ezeket a súlyos erkölcsi dilemmákat, úgyhogy az életvégi lelki krízisek megítélését magánügynek tekintik, vagy legfeljebb az egyházakra bízzák. S mert mára az egyetlen politikai vízió a társadalom egyre virtuálisabb komfortérzetének kiszolgálása maradt, azok a szerencsétlen emberek, akik életük elmúlásával és testi-lelki kínjaikkal manapság kényszerülnek szembesülni, úgy segítik magukat és szeretteiket a megváltó halálhoz, ahogy tudják.

Az egészséges ember nem bír jó szemmel nézni a halálra: számára az élet tele van reménnyel – az elmúlás kifosztatás. A gyógyíthatatlan beteg számára többé nincs remény, így válhat az ő szemében a halál megváltássá a szenvedés és a kiszolgáltatottság méltatlan megaláztatásának terhe alól. Akiben pedig akkora a szeretet, hogy a hozzátartozóján végzett eutanáziát önmagára is kiterjeszti, a legsúlyosabb sorsközösséget vállalja, ami emberileg lehetséges. Pista bácsi ilyen kivételes ember volt.

A nyolcvanegy éves öreg nem remélhetett segítséget: jól tudta, mit várhat az emberektől meg az intézményeiktől. Akik ismerték, azt mondják, egyedül a gyerekeire számíthatott, de abból is elege volt már, hogy ekkora terhet jelentsen nekik.

GYILKOSSÁGÁNAK MINDEN JEL SZERINT A SZERETET ÉS A TÖRŐDÉS VOLT AZ EGYETLEN INDÍTÉKA,

aztán az életre szóló kapcsolatának lezárulása nyomán érzett üresség vezetett az öngyilkosságához – olyan ellentmondások ezek, melyek feloldása alig fér az egészséges emberek fejébe. Pista bácsi és Marika néni már nincs ezen a világon – az itt maradottaknak pedig csak egyetlen feladvány jutott: választani az absztrakt élet meg a hús-vér élő szolgálata és védelme között.”

Nyitókép: Pixabay

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 41 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Trinitysum
2023. január 04. 09:47
Jézus azt is tanította, hogy ne ítélj! Az itt hozzászólók pedig mind ítélkeznek Puzsér fölött, az öngyilkosok fölött, mások fölött, így önmaguk fölött mondanak ítéletet. Lehet az öngyilkosság bűn egy adott vallás szerint, de majd Isten ítél, az emberek meg fogják be...
Benedek Zsolt
2023. január 03. 21:02
http://lexikon.katolikus.hu/L/l%C3%A9lek%20s%C3%B6t%C3%A9t%20%C3%A9jszak%C3%A1ja.html ld. még: https://hu.wikipedia.org/wiki/Keresztes_Szent_J%C3%A1nos Mikor úgy tűnik, hogy minden összeomlik, talán valami egészen új van születőben. Rajtunk múlik létrejötte. Megújulás csakis belülről indulhat. Ezt élte meg Budapesten, a második világháború embertelensége közepette négy fiatal művész. Hanna, Gitta, Lili és József nem tehetetlen áldozata a külső eseményeknek. Szomjasan keresik az igazat, az élet célját, az ember helyét és felelősségét. Váratlanul, fénnyel telített erő jelenlétét érzik, mely fokról-fokra új távlatokat nyit előttük. Tizenhét hónapon át tart a tanítás, melyből 88 beszélgetés maradt ránk, Mallász Gitta lejegyzésében. Ez a dokumentum Az angyal válaszol címet kapta. A könyv minden szava erőt és reményt ad. Felelősségünkre, emberi méltóságunkra és szabadságunkra ébreszt. Elűzi a félelmet, bíztat, megújít, a lehet és a szabad felé küld.
Michel
2023. január 03. 20:35
A sok kisisten egyszer majd eljut oda, hogy rájön, nem csak evilág van. Ha meg nem, sajnos késő lesz szembesülni az igazsággal. Azzal, hogy minden élet ajándék. Kaptuk. Nem rendelkezhetünk róla, mert a lelkünk nem a miénk.
amca
2023. január 03. 19:53
Ez a fazekas tipikus példája a moschlék, budzyk,pedofil BLM,korhadéknak.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!