„Ha valaki abban hisz, hogy a világ és az élet véletlenül keletkezett, a halál után nem következik semmi, örök erkölcsi törvények nincsenek – ez is egy hit ugyanis – és közben azt állítja, hogy minden ideológia és vallás káros, kivéve az övé, az nem egy meglehetősen intoleráns álláspont?”
(Székely János)
A népszámláláshoz közeledve egyre aktívabbnak mutatkozik egy egyébként meglehetősen marginális csoportosulás, a magára inkább csak botránykeltéssel figyelmet irányító Magyar Ateista Társaság. Ők voltak azok, akiknek egy vezetője korábban a budapesti Gellért-hegyen található kereszt lefestését helyezte kilátásba (nem teljesen egyértelmű, hogy valós átfestésre, rongálásra gondolt, vagy megbotránkoztató fényfestéssel kreált volna balhét), illetve az ő Facebook-csoportjukban lehetett olyan véleményeket olvasni, melyek szerint a keresztényüldözés nem is akkora baj, „előbb-utóbb csak elfogynak” végre ezek a jézusos emberek... Történt persze mindez amolyan elfogadó, toleráns, felvilágosult módon.
Most, hogy küszöbön az összeírás, ateista felebarátaink úgy döntöttek, kampányt indítanak annak érdekében, hogy minél kevesebben nyilatkozzanak egyházi hovatartozásukról. Azt mondják, elegük van a keresztény Magyarország szólamából. Szó se róla, valóban nem szólamokra van szükség. Sokkal inkább keresztény Magyarországra. Továbbra sem értem ugyanis, miféle problémája lehet bárkinek egy olyan társadalmi berendezkedéssel, amely alapjául a tízparancsolatot választja.
Mi bosszantó lehet abban, ha életünk sorvezetői olyan erkölcsi fundamentumok, mint a „Ne ölj!”, „Ne lopj!”, „Tiszteld apádat és anyádat!”,
vagy ha még olyan nehéz témákkal is megpróbálkozunk, mint az ellenségszeretet. Jó, belátom, ez utóbbi nem egyszerű feladat, de nemesíti életünket, az egészen biztos. Az előbb felsoroltak (és törekedtünk a rövid felsorolásra, hosszan lehetne még folytatni) azonban egy egészséges társadalmat és országot eredményeznek, olyat, amiben hitbéli meggyőződéstől, felekezeti hovatartozástól és világnézettől függetlenül jó élni.
Bármit is hirdetnek és szeretnének az ateisták, a hazánkra is áll az antalli megállapítás, miszerint „vagy keresztény lesz, vagy nem lesz”. És miközben az összefoglalóan „nyugatinak” hívott civilizációs közeg öngyilkos stratégiát folytat, a „lenni vagy nem lenni” kérdése egyre kevésbé teoretikus felvetés és sokkal inkább gyermekeink jövőjéről szóló, húsbavágó kérdés.