„Sokan féltünk – én magam különösen is tartottam – attól, hogy eljön ez a pillanat és Hodász András atya – merthogy ő továbbra is atya – bejelenti egy éves visszavonulását. Értetlenül és szomorúan állok azon hozzászólások előtt, akik örülnek ennek a fejleménynek, akik a földön fekvő emberbe még egyet belerúgnak – úgy, hogy gyakorlatilag nem is ismerik az áldozatot. Biztosak a véleményükben, ítéletük rendíthetetlen, könyörületességet nem ismernek.
Hodász András atya egy zseni és egy lázadó. Önmagába véve az egyik is elég lenne ahhoz, hogy problémákba keveredjen, a kettő együtt viszont már maga a probléma. Lázadt már a szemináriumban is a kötöttségek ellen, de igazán akkor teljesedett ki, amikor fiatal papként a bűn és az erkölcstelenség ellen lázadt fel – mégpedig igazi zseniként. Ekkor lett a 777 alapítócsapatának a tagja, és az elkövetkező időszakban egy saját magával teljesen önazonos – kétségtelenül szereplésre, szeretetre és mások elismerésére vágyó – emberként lett sokunk barátja.
Egyik ismerősöm mesélt el egy történetet, amely tökéletesen bemutatja a karakterét. Japánba utaztak egy dzsemboriba, a felszállás előtt ő és András atya is mondott egy rövid köszöntőt. A történetet megosztó barátom nagyon készült a beszédére oda is tette magát, majd következett Hodász András. Beállt a kör közepére, biccentve bemutatkozott, majd elővett a zsebéből egy 20 dollárost és ennyit mondott: »aki meggyőz engem arról az út végéig, hogy a házasság előtti szexuális élet nem káros, annak odaadom ezt a pénzt«. Még fel sem szállt a repülő, már minden fiatal nála csüngött. A pénz nála maradt, a fiatalok pedig egy remek papot ismertek meg, aki nem a könnyű életet ajánlotta, hanem a boldogat.
Ez a lázadás később »kibővült«, ahogy nőtt az ismertsége egyre többen vették körül, akik más irányba kezdték terelni. A terelés vége – kívülről nézve, és nem elítélve ezért – egy mellékvágányra való sodródás lett, ahol a nyilvános szereplései már egyre kevésbé az evangelizációról sokkal inkább a közéletről szóltak.