Természetesen nem lennénk Magyarország, ha most ne kellene ismételten szembesülnünk azzal, hogy a budapesti liberális teátrumaink közül kettő – a szám nyilván még bővülni fog – a Katona József Színház és az Örkény vezetői, társulatuk támogatását bírva nem nyilatkozzák az első szembejövő mikrofonba, hogy ők bizony durcásak, ők még nyalogatják Freeszfés sebeiket és nem vesznek részt a X. Színházi Olimpián.
Amennyiben a Molnár Áron, Alföldi Róbert és Nagy Ervin alkotta liberális sirámkórus triumvirátusának a választások előtt hirdetett világfájdalma valós támogatottsággal bírt volna a magyar társadalom előtt, mint ahogy Fekete-Győréknek a budapesti olimpia megfúrása és a többi világrengető gumicsontjaik, akkor a népharag úgy kergette volna a sor végére a Fideszt, hogy csuda. Ami elszomorító, hogy színházi életünk meghatározó szereplői képesek sértetti alapállásukból tovább szítani a békétlenséget, amortizálva saját szakmájuk amúgy is megtépázott renoméját. Vidnyánszky Attila meghívta őket a részvételre, baráti jobbot nyújtott mind Máté Gábor, mind Mácsai Pál társulatának, de nem kívánnak élni vele.
Máté Gábor a következőt nyilatkozta: „Összehívtam a Művészeti Tanácsot, és hosszas mérlegelés után ezzel az indokkal utasítottuk el a meghívást: »A jelenlegi színházi helyzetben olyan súlyosak a hatalom által nem kedvelt színházak veszteségei, olyan mély az árok a két oldal között, annyira elmérgesedett ez a kibeszéletlenségekkel és rágalmakkal terhelt helyzet, hogy ennek feloldását elképzelhetetlennek tartjuk a nagyszabású Színházi Olimpián való közös részvétellel.”
Mácsai Pál reakciója pedig imigyen hangzik: „Az Örkény István Színház meghívást kapott a Színházi Olimpiára, ám nem él a lehetőséggel. Döntésem oka, hogy a részvétellel közösséget vállalnánk az Előadó-művészeti törvény tartalmával és létrehozásának módjával, illetve a Színház- és Filmművészeti Egyetem átalakításának tartalmával és módszerével. Nem mellékes az sem, hogy a rendelkezésre álló összeg területünkön olyan kivételes, hogy egy részéből is hosszú távon lennének megoldhatók szakmánkban alapvető problémák – például a független színházak és társulatok helyzete, amelyeknek zavartalan működése a kőszínházi gyakorlat mellett a magyar előadó-művészet jövőjének egyik záloga. A döntést társulatunk egyetértésével hoztam meg.”