Reklámország előre megy, nem hátra

2022. április 23. 13:59

Olyan primitív ez az egész.

2022. április 23. 13:59
null
Odze György
Jelen

„Reklámország: ez a szó jutott eszembe, amikor megérkeztem Varsóból, és a repülőtér folyosóin egy feliratot láttam. Olyan primitív ez az egész. »Családbarát ­Magyarország« – ráadásul, hogy a külföldiek is azonnal megkapják az agymosást, már a leszállás utáni pillanatokban, angolul is: »Family Friendly Hungary«, bármit jelentsen is ez azoknak az utasoknak, akik éppen lerántják magukról a fapadoson kötelező maszkot, mert Magyarországon már nem kell viselni. A Családbarátság jegyében már nem kell távolságot sem tartani, előre kell haladni, nem hátra.

És csakugyan, a családbarátság az egyik legjobb reklámfogás. Nem lehet belekötni, nem lehet támadni, hiszen mindnyájunk számára a legfontosabb a család. De ez csak a reklámfogások egyike abban a gigaméretű országos kampányban, amit a NER évek óta kormányzás és a valós társadalmi gondok megoldása helyett kitalált, és aminek fejlesztése vélhetően új csúcsra érkezett. A reklámország működésének alapvonása a vezetők távolságtartása a magyar élettől. Ugyanúgy szólnak hozzánk, mint az egyszerű fogyasztókhoz a reklámokban, nem lehet sem visszakérdezni, sem véleményt nyilvánítani.

A reklámhadjárat élén maga a miniszterelnök áll, aki a »Karmelita« központból küldi tömör, megfellebbezhetetlen üzeneteit a helyzethez alkalmazott komor vagy kedélyes arccal. A kelléktárból előkerülnek a »csavaros észjárás«, a »mi, magyarok«, és a »nemzeti érdekünk« kifejezések, amelyek megpendítik a hívők érzelmi húrjait: »hát igen, ő is a nép egyszerű gyermeke«. A reklámszakértők javasolták még a feltűrt ingujjat, ami azt sugallja, hogy a főnök éppen nagy munkában van és abban is lesz, hiszen az országépítés kemény munka, nem lehet lazsálni.”

Fotó: Földházi Árpád

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 106 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Mirtilla
2022. április 23. 21:59
"Olyan primitív ez az egész. Reklámország: ez a szó jutott eszembe..." Tudod mi volt nagyon primitiv Odze ? Amikor apád (Odze Endre) kormánybiztosként 1958 junius 16-án, Nagy Imre kivégzésének idején Brüsszelben, a világkiállitáson közkedvelt magyar termékekkel (libamáj, tokaji bor stb.) próbálta a világ előtt reklámozni és megkedveltetni a vérengző Kádár-rendszert. Apádék akkori országreklámjától minden jóérzésü embernek felfordult a gyomra.
alphaville
2022. április 23. 20:51
Cumi van Odze. Hehe.
Töki
2022. április 23. 19:59
Reklám! Érdekes 1 kifejezés. Nem más, mint a portéka eladása céljából szolgáló pozitív mondatok tömkelegének sora. Az lexikon nem így definiálja, de a lényeg nem ezen van. Az eladáson van. Mivel a vén trotty - akiről a világon idáig alig tudtak talán ezren, hogy létezik -, most a véleménye kinyílvánításával reklámozza magát. Tehát ugyanúgy előre megy, és nem hátra. Szóval! Mi is a valós probléma? Jaaa, hogy a nem családbarátosok nyertek!!! Szar ügy! Lehet menni értelmes munkát végezni, még akár ennyi idősen is. Vizslát!
Jose
2022. április 23. 19:51
És te? Ott ülsz az íróasztalodnál és gondolkodsz, és ennek eredményeként osztod egy kicsit az eszet, mi? Az ám a munka! Köcsög.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!