Mert ugye azt senki sem vitatja, hogy az Orbán-kormányt nemzetinek tartják nemcsak külföldön, de idehaza is?
Még azok is, akik gyűlölik, ezt pontosan felmérik, sőt, gyűlöletük oka-tárgya pont ez a nemzeti elkötelezettség. Illetve hogy a Fidesz-KDNP folyamatosan – nemcsak a mostanihoz hasonló történelmi léptékű nemzetközi veszélyfolyamatok közepette – mutat patrióta reflexeket.
Láthatjuk, Tolcsvay ártatlan bejegyzése az általa megzenésített politikai vers továbbélése kapcsán nyomban átpolitizálódott. Ráadásul hogyan!
Kuncoghatunk: a posztban fölhánytorgatott „yeah” (egyébként Muri Enikő, a Sugarloaf nevű együttes szöszi énekesnője volt az elkurjantója) azoknak lett elítélendő, akik a NER-lebontó harc jegyében kétségbeesetten keresik a mozzanatokat, amik szavazókat idegeníthetnek el a jobboldaltól. Pont a nemzetietlenítésben jeleskedő posztkommunistáknak fontos most a jejezés elutasítása, beleértve Bánó András kiszolgált televízióst is. Hogy miért? Mert ezt a klipet biztos nem az őszödi böszme vagy a NATO-héjaként is szárnyát próbálgató előválasztott miniszterelnök-jelölt kampányához társítják a megtekintői, meghallgatói. S mert akik e dal közönségében Fidesz-szavazók vagy csak „magyar érzelműek”, még a végén elgondolkodnak azon, hogy vannak sztárok, akik fel merik vállalni: a balliberálisok által leszólt kormányerőt támogatják.
Bródy Jánosnak, az Illés és a Fonográf szövegíró zenészének volt 1980 körül egy amennyire rímelő, annyira hazug mondata: „A hungarian blues / csak az amit a cigány húz”. Ezt merte énekelni akkor, amikor a magyarnóta alternatívájaként már virágzott – még ha mostohán kezelték is az urbánus Aczélék – a táncház és az autentikus népzene mozgalma.