majd asztalhoz ült tárgyalni Putyinnal arról az orosz javaslatról, hogy mi lenne, ha kiegyeznének.
Az orosz „szerződéstervezet” két fontos pontot tartalmaz: azt, hogy a NATO garantálja írásban, hogy a terjeszkedést befejezi, s Ukrajnát nem veszi fel tagjai sorába (ezt gondolják az oroszok komolyan) meg azt, hogy a NATO ne telepítsen az 1997 után csatlakozott tagállamokba – Csehország, Lengyelország, Magyarország, Bulgária, Észtország, Lettország, Litvánia, Románia, Szlovákia, Szlovénia, Albánia, Horvátország, Montenegró, Észak-Macedónia – új katonai képességeket, és zárja ki, hogy a továbbiakban Ukrajnában, Kelet-Európában, Közép-Ázsiában és a Kaukázusban bármiféle műveletet végrehajtana (ez meg a kilencvenkilencezer-kilencszázkilencvenkilenc forint a másfélmilliós Passat árából, amit le lehet alkudni, egyetemben azzal a javaslattal, hogy a felek ne telepítsenek olyan helyekre kis- és közepes hatótávú rakétarendszereket, ahonnan elérhetnék a másik területét).
Annak a megaláztatásnak természetesen sem a szabad világ álmatag vezetője, sem a NATO-főtitkár nem fogja alávetni magát, hogy az orosz ultimátumot kamerák előtt ebben a formában aláírja. Egyrészt azért, mert a diplomáciában az nyert, akinek a javaslatáról tárgyalunk, másrészt meg azért, mert a NATO érzelmesen oroszellenes tagállamait, köztük Lengyelországot, a baltiakat és Romániát a hajukat tépő, szorongó tébolyultakként kellene egy ilyen megállapodás után kórházba szállítani. De nem is ez a lényeg. A lényeg az, hogy Vlagyimir Putyin ezzel a szerződéssel békejobbot nyújtott a NATO-nak, s
cserébe Ukrajna sorsára hagyását, a NATO-csatlakozás délibábjának felitatását kérte
– amellyel egy időben az orosz bevonulás menten értelmét is vesztené, hiszen egy olyan országot, amely nem közeledhet az ellenség felé, és ráadásul még egy működésképtelen bukott állam is, teljesen felesleges drága pénzen elfoglalni.