Itt az igazság a csokimikulásokról: Magyarország ebben a tekintetben nem áll jól (FOTÓK)
Eltűntek a hazai polcokról az igazi mikuláscsokoládék. Ausztriában, Szerbiában és Lengyelországban viszont még tudják, kit és mit ünneplünk december 6-án.
Kövér László és Bayer Zsolt felháborodtak és azonnal kereszténygyalázást kiabáltak, amikor megnézték a norvég posta új reklámját.
„Kövér László és Bayer Zsolt felháborodtak és azonnal kereszténygyalázást kiabáltak, amikor megnézték a norvég posta új reklámját, amiben a Mikulás beleszeret egy férfiba. Kövér a reklám miatt felszólította a katolikus egyházat és minden jóérzésű keresztyént, hogy tiltakozzon, amiért meggyalázták Szent Miklós emlékét, és »köpnek mindarra a hagyományra, ami ebből fakadt évezredeken át«. No, hát akkor én is, mint jóérzésű keresztény megszólítva érzem magam és szívesen elmondom, miben téved, de óriásit a tisztelt házelnök úr és tollforgató cimborája.
Hát a legnagyobb tévedésük, hogy a reklámban szereplő Mikulásnak, amit a norvégok Julenissen-nek hívnak az ég világon semmi köze nincsen Szent Miklóshoz! Julenissen nem december 5-én érkezik, pedig ez Szent Miklós ünnepének előestéje, amikor Magyarországon a Mikulás érkezik, ajándékokat rejt a jó gyerekek kiscsizmáiba. Julenissen viszont arról ismert, hogy kísérőivel együtt ő hozza a karácsonyestét, azaz december 24-én érkezik a gyermekeknek hozott ajándékaival együtt. Ő sokkal inkább hasonlít egyfajta trollra vagy koboldra, mint Myra város egykori jótét püspökére. A legenda szerint a norvég »Julenissen« az istállóban él, de ugyanakkor az év során őrzi az egész birtokot. Egyfajta védelmező karácsonyi manóról van tehát szó, akinek illik a kedvében járni, nehogy valamilyen csínyt kövessen el. Ezért a gyerekek Rømmegrøt-et, egyfajta norvég tejfölös kását tesznek az ajtaja elé, hogy megnyerjék jóindulatát.
Ebből is láthatjuk, hogy a Julenissen esetében is egyfajta szekularizálódott Mikulás-ünnepről van szó, ami teljesen elszakadt Szent Miklós alakjától és a kereszténységtől. Egy elvilágiasodott ünnep részét képezi. Akárcsak társai a Santa Claus, Nikolaus, Télapó, Gyed Moroz azaz »Fagy Apó«. Ők mind egy globalizált Mikulás különféle arcai, akik sokkal inkább piaci termékként jöttek létre, mintsem a szentre való emlékezésként.
Mikor bizonyosodtam meg, kedves Kövér László arról, hogy a reklámban nem a Szent Miklós alakját megidéző szereplő meleg? Akkor, amikor a szerelmes Harry levelet írt Mikulásnak, akivel évente csak egyetlen egyszer találkozott, mégis kölcsönös vonzalom ébredt köztük és szerette volna, ha a Mikulás tud az érzéseiről. Számomra bájos ez a levélírás, mert amíg szokás szerint a gyermekek írnak leveleket a világ összes Mikulásának – a Santa Clausnak, Nikolausnak vagy a Télapónak ugyanúgy – és arról beszélnek, hogy ők mire vágynak, mit szeretnének ajándékba kapni, addig Harry a levelébe n egy különleges vágyáról mesél:
»Dear Santa, All I want for Cristmas is you« (azaz »Kedves Mikulás, minden, amit akarok karácsonyra, az te vagy«. Majd a levél címzésébe beleírja, hogy Julenissen és azt, hogy Északi-sark. Vagyis ez a Mikulás nem Myra püspökéhez köthető, aki a 3-4. században Törökországban élt, és akinek az alakját úgy jelenítették meg, hogy a mennyben lakik és angyalok, illetve krampuszok kísérik. Hanem arról a szekularizált Mikulásról van szó, aki az Északi-sarkon lakik, részszarvassal közlekedik. Vagyis, akinek figurája puszta kitaláció.
No, most akkor, hogy is lehetne kereszténygyalázás az, ha egy reklám egy teljesen kitalált figura szexuális orientációjáról azt állatja, hogy homoszexuális? A reklám nem Szent Miklósról, azaz nem egy valós történelmi személyről állítja azt, hogy meleg, hanem egy kitalált karácsonyi koboldról. Mi köze van Kövér Lászlónak meg Bayer Zsoltnak egy norvég kobold homoszexualitásához? Ez tényleg érdekelne!
Persze az a kérdés nagyon foglalkoztat, hogy vajon miért háborodott fel ezen a reklámon annyira a házelnök és a tollforgató? Talán azért, mert amíg Norvégiában azt ünnepli a posta ezzel a reklámmal, hogy az országban 50 éve dekriminalizálták a homoszexualitást, azaz nem számít többé bűncselekménynek, addig Magyarországon 2021-ben eljutottunk oda, hogy a pedofil törvény által összemosta a magyar kormány a homoszexualitást a pedofíliával, ami valóban köztörvényes bűncselekmény. A homoszexualitás viszont nem bűncselekmény, hanem az emberi szeretetképesség egyik variánsa. Az alaptörvénymódosítások révén pedig súlyosan megsértette a transz- és interszexuális emberek alapvető emberi jogait. Ami pedig ebben az egészben valójában felháborító az az, hogy Magyarország arra a szintre jutott, ami 50 évvel ezelőtt volt Norvégiában. Vagyis sikerült visszaforgatni az idő kerekét.
És vajon miért pont ez a reklám ér annyit, hogy Kövér László felszólítja a katolikus egyházat a cselekvésre? Akkor miért nem teszi meg, amikor valós embereken kellene segíteni, pl. a bajbajutott menekülteken, a bűnözővé tett hajléktalanokon? Ez az ügy fontosabb, mint bármilyen szenvedő ember, aki valósan létezik?
Ami pedig Szent Miklós üzenetét illeti. Ő egy olyan szent, aki az irgalmasság cselekedeteiről híres. Nem arról, hogy kereszténygyalázást kiabált úton-útfélen, hanem arról, hogy valóban tett valamit azért, hogy építse a szeretet civilizációját. A legenda szerint észrevette három fiatal leány sanyarú sorsát, akiknek családja annyira elszegényedett, hogy nem tudták volna férjhez adni őket, mert nem volt lehetőségük hozományt adni, így a lányokat az a veszély fenyegette, hogy utcanőként áruba kell bocsájtaniuk a testüket. Ezt a veszélyt látta meg Miklós és cselekedett, pénzes zsákot dobott be a ház ablakán. Névtelenül, titokban, mert nem a személye volt a fontos, hanem a jó cselekedet. Annyira várom, hogy magyar kereszténydemokrata politikusok és tollforgató bérenceik így akarják megmutatni, hogy mennyire jó keresztények! Mert a kereszténység nem veretes szólamok üres hangoztatása, nem is állandó háborús hangnemű csatába hívó őrjöngés, hanem cselekedet. Jó cselekedet. Titokban, név nélkül. Nem a gyűlölet terjesztése, hanem a szeretet civilizációjának építése. Mikor fogtok így példát mutatni?”
Fotó: YouTube