Március idusán estem át a koronavírus-fertőzésen. A feleségem szintúgy, aki hetekkel ezelőtt kézhez is kapta az ezt tanúsító igazolványt. Nem lett volna rossz, ha én is: június elején mennénk a srácokkal együtt a Balatonra.
Többhetes várakozás után délelőtt már
bizonyos voltam abban, hogy az irat elkeveredett valahol a hivatalos ügyintézések útvesztőiben
– úgy döntöttem, rákérdezek a szerveknél. A koronavírussal kapcsolatos kormányzati információs portállal kezdtem, ott azt a tájékoztatást olvastam, hogy ilyen esetben érdemes telefonon vagy személyesen felkeresni valamelyik kormányablakot. A helyileg legközelebb fekvő kormányablaknál telefonos érdeklődésre azt a választ kaptam, hogy időpontfoglalás nélkül, személyesen tudok érdeklődni az irat státuszával kapcsolatban, fáradjak be.
Húsz perc autóút és fél óra folyosói várakozás után ez gyors megoldásnak ígérkezett, ott azonban
az ügyintéző hölgy azt tudatta velem, hogy nem vagyok benne a rendszerben,
a közigazgatási szervek nem látnak engem. A hölgy arra kért, hogy vegyem fel a kapcsolatot a háziorvosommal, mert vélhetően a tesztem idején nem vett fel az egészségügyi rendszerbe. A doktor telefonos érdeklődésemre elmondta, hogy ő még márciusban regisztrált, szerinte a mintavételi ponton a tesztelő egészségügyisek követhettek el hibát, ott maradhatott el a regisztráció.
Az általuk adott tesztelési igazolásomon egyetlen elérhetőség sincs, a fejlécen azonban a Nemzeti Népegészségügyi Központ neve áll, megpróbálom tehát az NNK honlapján kideríteni, milyen úton juthatok el a megfejtéshez. A központi szám elérhetetlen, az emailes cím a titkársághoz vezet: feltételezem, nem okmányügyekkel foglalkoznak arrafele.
Megpróbálom tehát az Országos Mentőszolgálat honlapján, emlékeim szerint a konkrét Covid-tesztelési időpontot ők ajánlották és szervezték meg. A központi telefonszámon mellékek tárcsázásával eljutok a Covid-információs számig, ott azonban a hívásom kicsöng a végtelenbe.
Rákeresek a Google-n, van-e nyoma a márciusi mobil mintavétel helyének, szervező hatóságának – semmi.
Visszatérek a kormányablakhoz, hátha valamit elnéztem. Hívom a kormányablak koronavírussal kapcsolatos ügyintézési számát, de egy női hang jelzi: túlterheltség miatt a hívásomat ismételjem meg később. A honlapon látom, hogy van egy országos telefonos ügyfélszolgálat, az 1818. Hívom, de túlterheltség miatt itt sem tudják fogadni a hívásomat. Marad a chat funkció, és már írom is a panaszomat az ügyintézőnek.