Visszatérek a kormányablakhoz, hátha valamit elnéztem. Hívom a kormányablak koronavírussal kapcsolatos ügyintézési számát, de egy női hang jelzi: túlterheltség miatt a hívásomat ismételjem meg később. A honlapon látom, hogy van egy országos telefonos ügyfélszolgálat, az 1818. Hívom, de túlterheltség miatt itt sem tudják fogadni a hívásomat. Marad a chat funkció, és már írom is a panaszomat az ügyintézőnek.
Néhány perc várakozás után bejelentkezik (névvel) az ügyintéző, aki miután megismeri a problémámat, azt javasolja, forduljak személyesen a kormányablakhoz, vagy keressem meg a mintavételi pont elérhetőségét.
Ez a két út már lezárult, C opciót kérek
– az ügyintéző szerint akkor ellenőriznem kellene, hogy a „fertőzés ténye rögzítve lett-e az elektronikus szakrendszerben”. Gyorsan beregisztrálok az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) Lakossági portálon, és perceken belül látom is az eredményt: ott van a márciusi pozitív koronavírus-tesztem a rendszerben.
Vagyis az egészségügyi rendszer lát engem, a közigazgatási nem. Mi a megoldás? A chates ügyintéző most azt javasolja, hogy hívjam fel az NNK központi számát vagy a koronavírus információs vonalat – ezt már többször megtettem, mindkét szám süket, túlterhelt.