„Azt gondolom ugyanis – most, hogy a személyes rész sűrűjén végre átvergődtünk, engedelmetekkel visszaváltanék E/1-be –, hogy Michelle Ciurria első monográfiája, az An intersectional feminist theory of moral responsibility nem csak egy fiatal kanadai filozófus gyengén sikerült munkája – egyben nagyon pontos kifejtése a progresszív online aktivizmus rejtett normatív és erkölcspszichológiai előfeltevéseinek. Ciurria filozófiai etikája hashtagekből (#blacklifesmatter, #metoo), Twitter-vitákból táplálkozik, és a kortárs aktivista színtér (különös tekintettel az LMBTQI+ aktivizmus) nyelvezetét használja – bár erre még csak véletlenül sem reflektál. Hangneme és megállapításai mindenki számára ismerősek, aki (akár kritikusan, akár támogatólag) követi az észak-amerikai progresszív aktivizmus fejleményeit. Márpedig ezek a mozgalmak Magyarországon is egyre nagyobb politikai hatást gyakorolnak: egyfelől mintát közvetítenek a hazai, egyre fogyatkozó civil társadalom és a jó ügyekért kétségbeesetten elkötelezettnek tűnni vágyó corporate szféra felé; másfelől legalább ugyanennyire muníciót adnak a kormánykommunikáció számára is, amely sikeresen tudja tovább növelni az ideológiai polarizációt ugyanezen progresszivizmus permanens démonizálásával (az utóbbi időkből lásd a hírhedt »Apa férfi, anya nő«-alkotmánymódosítást, és finom utalásféleképpen a kormány »Minden élet számít« plakátjait). (...)
Mindezen nyugtalanító állítások mögött egy meglehetősen sötét – bár napjainkban korántsem szokatlan – emberkép rajzolódik ki. Ciurria láthatóan egyáltalán nem hisz sem a racionalitás, sem az önreflexió személyiség- és viselkedésformáló erejében. A hibáztatás tárgyait (akik értelemszerűen legtöbbször privilegizált helyzetű emberek) úgy ábrázolja, mint reflexióra és változásra képtelen, irracionális vakfoltjaikat büszkén vállaló, érzéketlenségükből kilábalni nem tudó egyedeket, akikkel felesleges és gyakorta kifejezetten kontraproduktív párbeszédbe bonyolódni.