Ami ennél meglepőbb, az az azoktól érkező rágalmak a francia elnök és a köztársaság felé, akik a múltból jól tudják hogyan épült fel Franciaország.
Szeretném elmondani, mennyire csodálom én és sokan mások, Franciaország partjaitól távol, a francia nemzetet.
Az elmúlt hónapban a New York Times, a Financial Times és más egykor jóhírű újságok vétkes cinkossággal azt állították, hogy Macron elnök képtelen különbséget tenni egy dzsihadista és egy muszlim között.
Az elmúlt hét történéseinek eszkalációja megrázó. Egy Karen Attiah nevű személy, a Washington Posttól (egy szintén „komoly” újság) hangzatosan kijelentette, hogy a törvény („a köztársasági elvek mentén” – a szerk.), „kifejezetten a muzulmán gyermekeket célozta”. Amikor ezzel az aberrációjával szembesítették, végül elismerte, hogy az írottak tartalmazhatnak „némi hibát”, de „naivak volnánk azt hinni, hogy ez a törvény nem vezet olyan légkörhöz, amely a muszlimok számára még több szenvedést okoz”. Szerinte „Franciaország olyan ország, amely nem lát semmi kivetni valót a muszlimok jogtiprásában”, bizonyítékként a katari média, az Al-Dzsazíra cikkére hivatkozik.
A katari újságírók egyetlen alkalmat se szalasztanának el, hogy csatlakozzanak ehhez a frankofóbiához. Egyikük, Sana Saeed egyenesen azt írja, hogy „amitől egykor tartottunk, hogy az Egyesült Államokban a muszlimokkal történik, az most éppen Franciaországban történik – gőzerővel. És ez ugyanolyan elviselhetetlen, mint amilyen ijesztő nézni. A francia fasizmus mindig is a felvilágosodás leszármazottjaként tetszelgett”. Saeed némi ellenállásba ütközött, amint az várható volt, de mint mindenki más, meggondolta magát, anélkül, hogy kijelentette volna, hogy Franciaország megpróbálja „kriminalizálni” a muszlim „kultúrát és hitet”, sőt odáig megy, hogy Franciaországot „teljesen fasisztának” írja le. Érdemes elgondolkodni azon, hogyan reagálna Saeed dohai munkáltatója, ha kis államának tizedét kellene elviselnie annak, amit az iszlamisták az utóbbi években Franciaországgal műveltek.