„A járvány első szakaszában egy össztársadalmi önelemzést lehetett megfigyelni, bölcs szavak hangoztak el arról, hogy mennyire elveszítettük egymást, és ezen változtatni kéne. Aztán, amikor visszatért a szabadság, nem sok maradt az egészből, nem lettünk sokkal önzetlenebbek, toleránsabbak...
Visszazökkentünk. Azt tapasztaltam például az Őrségben, hogy sok-sok ember beleállt az önfenntartásba, abba az életmódba, amely meggyőzni önmagát, hogy képes magának termelni. Amikor azt mondják, hogy az ember földhöz ragadt, arra én azt válaszolom, hogy inkább vagyok önmagam rabszolgája, és érek vissza a földhöz, minthogy egy nagy mesterségesen kreált rendszer hasznos idiótája legyek. Azt ismétlem, hogy míg a művészetnek palotája van, a kultúrának pajtája is van, és a pajta nem a művészetek természetes tere. Emlékezzünk csak arra, hogy az irtó hadjárat a kultúrák mélyrétegét érte el legelőször, amikor az ötvenes évek elején kiirtották a parasztságot, a városban a polgárságot. Kitelepítették, ellopták a földjét, elkergették az állatait, száműzték, kivégezték, és ezzel együtt a kultúrát is bezárták karanténba, teljesen kioltották. Ha nincs a kultúrafenntartó ember, a humánum, akkor mi marad nekünk? Úgy gondolom, nemzeti kultúránk nem kapta meg, illetve vissza a rendszerváltoztatás során a remélt, elvárt korrekciót. Így, körülbelül harminc évvel a huszonnegyedik óra után, éreznünk kell, hogy mint egy falat kenyér hiányzik közgondolkodásunkból az organikusságra való törekvés, annak felszabadító fontossága. A kultúra közösségben megélt, folyamatosan változó, tevékenység útján, generációkon átívelő tapasztalati örökség és nem elvont fogalom. A viszáki Kaszás Attila Pajtaszínház (KAPSZ) kiállításai, koncertjei, színházi előadásai, költői estjei nem a közösségtől elkülönülő öncélok, hanem a Tündérkerten átívelő közösségerősítő szándékból született rendezvények. Hiszek a művészetek kultúrahordozó küldetésében. Ebben a Nemzeti Színháznak kultúrhistóriai szerepe és kötelessége tagadhatatlan, napjainkban irányadó.