„Az új S76-os vonaton kezdtem a napot ma reggel, az újraindult budapesti körvasúti szolgáltatás első munkanapján. Az újpalotai megállót a környéken élők még növényekkel is feldíszítették és az első utasok is birtokba vették a munkanapokon Piliscsaba – Óbuda – Újpest – Angyalföld – Újpalota – Rákos útvonalon félóránként járó FLIRT vonatokat.
Az első reggelhez képest biztosan van még mit csiszolni a menetrendszerűségen, de ezért is indult próbaüzemben a MÁV Start új szolgáltatása október végétől. A célunk az, hogy 2-3 hónapon belül továbblépjünk és az S76-os vonatok a hatvani vonal kínálatát sűrítve Rákosról továbbközlekedjenek Budapest XVII. kerülete és Pécel irányába.
Lélektani jelentőségű lépés ez abban, hogy a vasút Budapest városi közlekedésének egyre meghatározóbb részévé váljon és reméljük, 5-6 év múlva a hatvani vonal mellett akár már a Déli Körvasút felé is nyitható majd kapcsolat innen, a Népliget, Közvágóhíd, Nádorkert és Kelenföld állomások felé. És persze, ha a körvasúti szolgáltatás beválik, újabb megállókra is szükség van itt a térségben, a XIV. és XVI. kerületben. A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában rögzített célunk pedig az, hogy a külső körvasútról, Újpalota felől akár a Nyugati pályaudvarra is nyíljon kapcsolat - ehhez azonban a Nyugati térségének átfogó kapacitásbővítése (akár a vasúti alagút megépülte) szükséges.
A vasút budapesti szerepének növekedése azonban megannyi kérdést is kinyit. Meddig tartható, hogy a MÁV Start kormányzati megrendelésre úgy üzemeltessen városon belüli vonatokat, hogy praktikusan semmi jegyárbevétele nincs rajta, hisz a Budapest- bérlet bevételei a BKK-hoz folynak be? Miért kell az utasnak tudnia hogy mi a különbség a BKK-BKV fehér, a MÁV HÉV zöld és a MÁV kék-sárga vonatai között, mit melyik térképen, appon, jegyautomatán kell keresni, mikor ugyanaz a bérlet jó rájuk? A MÁV egyre növekvő szerepe a fővárosi és agglomerációs közlekedésben a megszokott szolgáltatási, intézményi határainkat is feszegeti – aminek jócskán itt is van az ideje.”