Az új S76-os vonaton kezdtem a napot ma reggel

2020. október 26. 14:45

Lélektani jelentőségű lépés ez abban, hogy a vasút Budapest városi közlekedésének egyre meghatározóbb részévé váljon.

2020. október 26. 14:45
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„Az új S76-os vonaton kezdtem a napot ma reggel, az újraindult budapesti körvasúti szolgáltatás első munkanapján. Az újpalotai megállót a környéken élők még növényekkel is feldíszítették és az első utasok is birtokba vették a munkanapokon Piliscsaba – Óbuda – Újpest – Angyalföld – Újpalota – Rákos útvonalon félóránként járó FLIRT vonatokat.

Az első reggelhez képest biztosan van még mit csiszolni a menetrendszerűségen, de ezért is indult próbaüzemben a MÁV Start új szolgáltatása október végétől. A célunk az, hogy 2-3 hónapon belül továbblépjünk és az S76-os vonatok a hatvani vonal kínálatát sűrítve Rákosról továbbközlekedjenek Budapest XVII. kerülete és Pécel irányába.

Lélektani jelentőségű lépés ez abban, hogy a vasút Budapest városi közlekedésének egyre meghatározóbb részévé váljon és reméljük, 5-6 év múlva a hatvani vonal mellett akár már a Déli Körvasút felé is nyitható majd kapcsolat innen, a Népliget, Közvágóhíd, Nádorkert és Kelenföld állomások felé. És persze, ha a körvasúti szolgáltatás beválik, újabb megállókra is szükség van itt a térségben, a XIV. és XVI. kerületben. A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában rögzített célunk pedig az, hogy a külső körvasútról, Újpalota felől akár a Nyugati pályaudvarra is nyíljon kapcsolat - ehhez azonban a Nyugati térségének átfogó kapacitásbővítése (akár a vasúti alagút megépülte) szükséges.

A vasút budapesti szerepének növekedése azonban megannyi kérdést is kinyit. Meddig tartható, hogy a MÁV Start kormányzati megrendelésre úgy üzemeltessen városon belüli vonatokat, hogy praktikusan semmi jegyárbevétele nincs rajta, hisz a Budapest- bérlet bevételei a BKK-hoz folynak be? Miért kell az utasnak tudnia hogy mi a különbség a BKK-BKV fehér, a MÁV HÉV zöld és a MÁV kék-sárga vonatai között, mit melyik térképen, appon, jegyautomatán kell keresni, mikor ugyanaz a bérlet jó rájuk? A MÁV egyre növekvő szerepe a fővárosi és agglomerációs közlekedésben a megszokott szolgáltatási, intézményi határainkat is feszegeti – aminek jócskán itt is van az ideje.”

Korábbi, részletesebb posztom itt! 

(Fotók: Nyitrai Dávid/BFK)

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 36 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
lightning protection
2020. október 27. 07:23
Amúgy pedig tessék megbeszélni a szentedreiekkel mert legutóbb ők furták meg biciklis-gyalogos hidat a szigetre... a múlt őszi önkormányzati valasztással együtt. Fülöp Zsolt polgármestert keresse. A hiányzó megyeri-híd lehajtó ügyében meg GyF-nél reklamáljon, mert az ő idejében épült (elég botrányosan) és vízműveknél mert a lehajtó véd területet érintene...
misi53
2020. október 26. 17:03
Mi ez az az agybaj ,hogy s7 ,h8 gy9 mi ez . Z 9 innen aztán könnyű kideríteni , hogy hová megy a vonat!
filopatl
2020. október 26. 16:24
egyre több filoxera /am g.yökértetű/ kap kertje végébe vonatot, mindegy mekkorát, kicsit vagy nagyot, a szentendrei sziget lakóinak, ahol pedig ez a vonat is keresztül megy, meg marad a tahi-i híd vagy az úszás, jól van ez így?
Kanmacska
2020. október 26. 15:00
Ez a körvasút jó ötlet.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!