Azt magyarázzátok el nekem, hogy van az, hogy valakiről minden kikerülő információt meghamisítanak

Ha ezt nem tudjátok elmagyarázni, akkor azt mondjátok meg, hogy miként akadhat olyan nagykorú, cselekvőképes ember, aki mindezt elhiszi.

Liberális színházi megmondóemberek korábban azt vallották, hogy a Színház- és Filmművészeti Egyetem alapvető reformokra szorul.
„Lekordonozott bejárat és egyetemfoglalás a színművészetis hallgatók egy része által. A legbrutálisabb Rákosi-korszakot idéző fenyegetés Gyurcsány részéről, amely ellen egy szót sem szóltak az egyetemfoglalók (holott a diákság szóban nem kért a politikából, de nem határolódott el a kijelentésektől). Az egyetemisták – minden bizonnyal kisebbségben lévő része – a hatalom által fenyegetve érzi magát, miközben a kormányt fenyegetik, és megfélemlítik azokat a diáktársaikat, akik tanulni szeretnének.
Erőszaknélküliséget követelnek, miközben a lehető legerőszakosabb formában követelik maguknak a korlátlan szabadságot. Korábbi tanítványok beszámolói (miért csak most?) a bűntény határát súroló, »intézményesített«, tananyagba épített szexuális megaláztatásokról, miközben azok, akiknek legalább egy bocsánatkérés erejéig meg kéne szólalniuk, mélyen hallgatnak. Párbeszédet követelnek, de annak a lehetőségét is elutasítják, nem mennek el ezekre az alkalmakra.
Liberális színházi megmondóemberek korábban azt vallották, hogy a Színház- és Filmművészeti Egyetem alapvető reformokra szorul, most, amikor erre lehetőség nyílik, tagadják korábbi gondolataikat. Megannyi antagonisztikus önellentmondás az SZFE ügyében. A »freeeszefe« önmagába harapó kígyóvá vált, létrejött a liberális önkényuralom, a liberalizmus megmutatta a tökéletes csődjét, totális kudarcát. A »freeeszefe« nem vált brandé, hanem csak a nevetségesség mémje lett.
Mindezt a szabadság jegyében, holott a legalapvetőbb torzulás a liberalizmus örve alatt a szabadság területén ment végbe. Az antik szabadság nemcsak a külső befolyástól való mentességet jelentette, hanem a szenvedélyeink és előítéleteink feletti uralmat is, ráadásul volt egy erős közösségi dimenziója is. Ezzel szemben a liberalizmus a szabadságot szűkebben értelmezte, és az egyénről lehántotta az olyan, esetlegesnek tartott tényezőket, mint a térbeli, időbeli, sőt a nembeli meghatározottságok, a vallási-kulturális kötelékek, nemzethez tartozás. A liberalizmusban »az egyéni döntések meghozatalakor nem kell a közösség vagy az adott rend irányába elköteleződni, illetve Isten parancsaihoz idomulni«. Egy láthatóan szűk csoportra szorítkozó tanár-diák kapcsolatrendszer sok évvel ezelőtt – a liberalizmus jegyében – kisajátította, azaz felhatalmazás nélkül »államosította« az intézményt, és azt liberális önképére formálta. Amiben a friss megnyilatkozások alapján az önmérsékletre épülő erkölcs is kiment a divatból.
Az egyetemfoglaló kisebbség mintegy értékvédő közösségként határozza meg magát, holott a közösség sokkal több, mint egyetemfoglaló akció, mint olyan egyének csoportja, akik saját érdekeiket hajszolva, személyes előnyök szerzése végett rendeződnek egységbe. Az igazi közösség olyan szerveződés, amelynek élete és cselekedetei a bizalom, a jóakarat, a béketűrés, az önuralom, a részvét és a megbocsátás közösen elfogadott erényeire épül. Jelen helyzetben ennek az alapjai sincsenek meg: totális bizalmatlansággal utasítják el a bizalomkérést, a jóakarat kinyilvánítását.”