„Dübörög az újkommunista kultúrharc, szélvészként tarol le, tornádóként pusztít el mindent, ami nem illeszkedik a szélsőbaloldali liberálisok kirekesztő világképébe. A világukba, ahol a sokszínűség, a diverzitás hiánya már bőven elég ahhoz, hogy egy-egy filmalkotást statáriális jelleggel, mindenféle társadalmi vitát nélkülözve kicenzúrázzanak a mozgókép-történelemből. Ők a mindenható urak. A diktátorok.
Szomorú, de sorban kerülnek ki a streamingszolgáltatók kínálatából a nem elég progresszív, nem elég liberális nagy klasszikusok. Gondoljunk csak az Elfújta a szél című filmre. De a kultúrháborúban azok a sorozatok is egymás után elesnek, amelyekben az alkotók vagy az előadók a melegeken, a transzneműeken vagy lényegében bármelyik kisebbségen mertek viccelődni.
Mert kedves olvasóink: elmúltak azok az idők, amikor még viccelni lehetett. Ma már csak a lehető legnagyobb komolysággal szabad beszélni a feketékről, az arabokról, a migránsokról, a melegekről és a transzneműekről. Hisz szent ügyekről van szó. A legfontosabbról.
Úgyhogy vége a viccelődés korszakának. Mert a liberálisok úgy döntöttek, hogy a csodálatos, új világuk meghaladta azt. Ma már csak a létező legnagyobb tisztelet hangján szabad megemlíteni a kisebbségeket. Mindenhol. A sorozatokban, a filmekben vagy a stand-up-jelenetekben. A humorból élő alkotók és előadók ugyan még lázadoznak és arra próbálnak hivatkozni, hogy óriási hiba lenne komolyan venni a tréfát, meg hogy pár éve még az volt a narratíva, azt szajkózta mindenki, hogy mindennel szabad viccelni, tehát, hogy a vicc az csak vicc, de hiába.
Egy korszakot diktatórikusan lezártak.
Eljött az amerikai egyetemek ultraliberális, biztonságos tereiben nevelkedett, semmihez sem értő liberálnáci szociológusainak szobordöntögető, filmeket betiltó, könyveket égető, múltat eltörlő, szélsőbaloldali hevülettől táplált kultúrterrorja. Pedig aki az elmúlt tíz évben találkozott bármilyen amerikai filmmel, sorozattal, azt hihette, hogy a szélsőbaloldali kultúrharcosok már minden céljukat elérték. Úgy tűnt, az utóbbi időben már minden stúdiónál elvárás, alap, hogy el sem készülhet olyan mű, amelynek a szereplőit ne melegek, transzneműek, feketék, latinók, arabok, ázsiaiak és ultrafeministák alakítsák.