Globális árulást követett el Kína – Ben Shapiro a járványról

2020. április 07. 20:33

„A kormány egy hatalmas, nehézkes idióta. Néha szükségünk van egy hatalmas, nehézkes idiótára” – fogalmaz Ben Shapiro, az amerikai jobboldal véleményvezére, aki szerint Kínát nem lenne szabad ilyen könnyen felmenteni a világjárvány kirobbanásáért viselt felelőssége alól. Folytatódik Korona-gondolatok sorozatunk!

2020. április 07. 20:33
Kohán Mátyás
Kohán Mátyás

Ben Shapiro amerikai publicista, főszerkesztő, műsorvezető. Shapiro 17 évesen kezdett el publicisztikákat írni, 21 éves korára két könyv szerzője volt. A Harvardon szerzett jogászdiplomát. A The Daily Wire című amerikai konzervatív hírportál főszerkesztője, itt fut minden hétköznap megjelenő műsora, a The Ben Shapiro Show is, emellett a Creators Syndicate és a Newsweek publicistája. Bestsellereket írt többek között az egyetemeken folyó liberális indoktrinációról, a pornón felnövő férfiakról, Hollywoodról és a jobboldal morális küldetéséről is.

Most Korona-gondolatok szemlesorozatunkban mutatjuk be Shapiro véleményét a járványról és annak következményeiről.

***

A Creators Syndicate-en megjelent véleménycikkében Shapiro megvédi Donald Trump amerikai elnököt, akit a média ostrom alá vett, mert egy sajtótájékoztatóján „kínai vírusnak” nevezte az új koronavírust. „Hihetetlen, hogy ez a kifejezés egyáltalán ellentmondásos lehet. A vírus valóban Kínából származik. Az pedig mérhetetlenül perverz dolog, hogy épp a kínai kormányt kellene bármilyen módon elválasztani beteges és zsarnoki félrekormányzásának eredményeitől” – véli Shapiro.

A járvány kirobbanásáért Shapiro

egyértelműen a kínai kormányt hibáztatja,

amely szerinte túl megengedő a még élő vagy frissen levágott állatokat áruló piacokkal szemben. „A kommunista kínai kormány túlzottan is toleráns az ilyen piacokkal szemben, annak ellenére, hogy ezek tehetők felelősse a koronavírus, a SARS, a madárinfluenza, a H2N2 és a sertéspestis elterjedéséért is” – fogalmaz.

„Ugyanaz a kínai kormány, amelyet ma a saját polgáraival szembeni rendkívüli szigorításokért dicsérnek – és ugyanaz a kormány, amely állítólag közel egymillió ujgurt zár börtönbe konkrét vád nélkül – évtizedekig nem volt hajlandó leállítani az egzotikus állatok kereskedelmét. A tekintélyuralom nyilván nem használható potenciális járványok garmadájának legnyilvánvalóbb megoldására…” – fogalmaz Shapiro. Felhívja a figyelmet arra is, hogy a kínai kormány szerinte „korán lezárta az információáramlást a koronavírussal kapcsolatban”, és „továbbra is propagandát terjeszt arról, hogy a koronavírus az Egyesült Államokból származik”.

„A Trump-kormánynak el kell gondolkoznia egy Kínával szembeni utazási tilalmon, legalább addig, amíg Kína igazoltan be nem zárja egzotikus állatokat áruló piacait. Ez a válság amerikai állások millióiba, amerikaiak többmilliónyi megtakarításába és amerikai életek ezreibe fog kerülni. Egy ilyen léptékű globális árulás után nem csak bolond, de erkölcstelen dolog is lenne bízni a kínai kormányban” – zárja le a témát Shapiro.

Április eleji, másik publicisztikájában a kormány erősebb szerepvállalását a járvány hosszú távú megoldásának tekintőkkel vitatkozik a szerző. „A demokraták és a média szeretnek úgy tenni, mintha a kormány ebben a folyamatban elkövetett hibái nem eredendően a kormányzati irányítás sajátjai lennének” – figyelmeztet, és hozzáteszi: „A kormányzati hatalommal felruházott emberek e hatalom birtoklásától nem lesznek kevésbé emberek. Csak durvább következményei vannak emberi mivoltuknak” – ezért úgy fogalmaz:

„épp ez az oka annak, hogy békeidőben feltétlenül szükség van fékekre és ellensúlyokra”.

Shapiro hosszan sorolja az amerikai állam különböző intézményeinek hibáit a védekezés során: a járványügyi hivatalok (CDC) egy hónapig nem gyártottak használható saját teszteket, a más módszerekkel tesztelni kívánó orvosokat pedig megakadályozták ebben; a kormány különböző szervei éveken át nem vették komolyan, hogy lélegeztetőgépekből és maszkokból igenis tartalékokra van szükség; az élelmiszer- és gyógyszerbiztonsági hivatal (FDA) pedig nehézkes ügymenetével gátolta a gyógymódok fejlesztését.

Ezekből vezeti le saját konklúzióját: „A kormány egy hatalmas, nehézkes idióta. Néha szükségünk van egy hatalmas, nehézkes idiótára. Szinte mindig meg nincs rá szükségünk. Azok pedig, akik a járvány elleni védekezést – azon ritka esetek egyikét, amikor szükségünk van egy hatalmas, nehézkes idiótára, hogy hatalmi szóval meggátoltassa az emberekkel egymás megfertőzését, és hogy az ebből fakadó károk megakadályozásához szükséges hitelt felvegye – az állam által dominált »új politika« indokául használták, vizsgáltassák meg a fejüket” – összegez Shapiro.

***

A koronavírus, a járvány és az egész életmódunkat átalakító karantén a kortárs gondolkodás nagy alakjait is megszólalásra késztették. A Mandiner ezért elkezdte Korona-gondolatok cikksorozatát, amiben a legkülönbözőbb országok nemzetközi hírű, legkülönbözőbb nézetrendszerű gondolkodóinak friss megszólalásait szemlézzük.

Eddig szemléinket (többek között Yuval Noah HarariAlain FinkielkrautDouglas MurraySlavoj Žižek és Michel Onfray gondolatait) az alábbi linken keresztül olvashatják!

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 78 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Vakfolt
2020. április 08. 07:44
"épp ez az oka annak, hogy békeidőben feltétlenül szükség van fékekre és ellensúlyokra" Ez egy indikátor mondat, a normális gondolkodás sérülését mutatja.
Mich
2020. április 08. 07:40
Járványok voltak, vannak és lesznek(!!). Az a kérdés, hogyan kezeljük az egyes országokban, így Kínában és Amerikában is.
annamanna
2020. április 08. 03:51
Itt Toroczkai előadásában a Kínát hibáztató elmélet (egyébként nagyon érdekes, ha már érvek is vannak mögötte): https://www.youtube.com/watch?v=PaNemKQitqs
annamanna
2020. április 08. 02:46
"INDOKTRINÁCIÓ Az INDOKTRINÁCIÓ olyan "nevelési" gyakorlat, amely mellőzi a tanulók szükségleteit, kizárja azok véleményét, figyelmen kívül hagyja szabadságjogaikat és nem törődik harmonikus személyiségfejlődésükkel. Bár ismeretek átadása, értékek kialakítása, akár vallásos hit vagy elkötelezettség kialakítása is lehet a célja és eredménye, az etikátlansága abban áll, hogy észrevétlenül elnyomja a kritikai gondolkodást, szabad akaratot. Ennek a "nevelési" módszernek az elsődleges célja elhitetni azt, hogy a nevelőtől származó ismeretek, nézetek, eszmék, szokások tekintetében nincsen más alternatíva, még akkor sem, ha azok láthatóan hamisak vagy hibásak. Az indoktrináció következményei azért károsak, mert nem ad lehetőséget a közös gondolkodásra, megbeszélésre, mert nem vagy csak látszólagosan magyarázza a tanait és ez nagyban gátolja az intellektuális képesség fejlődését, kibontakozását, a logikus és önálló gondolkodást. A tanuló azon meggyőződése, hogy fejlődik, azért hamis illúzió csupán, mert ténylegesen új dolgokat, eszméket, felfogásokat, gyakorlatokat sajátít el, de ezeknek az igazságértéke erősen kérdéses, morális értéke vitatható. Neveléstörténeti szempontból az indoktrinálás egy régóta alkalmazott nevelési forma. "Kiváló" eszköz, ha a cél az, hogy szándékosan ideologizálják a tanulókat, a vezetők, ill. tanítók iránt megmutatkozó feltétel nélküli engedelmességre, szolgalelkűségre. Az indoktrináció módszere és gyakorlata teljesen ellentétes a demokratikus vagy bibliai alapelvekkel. Ezért nyíltan nem támogatják a mai fejlettebb társadalmakban, vagy haladó gondolkodású kisebb közösségekben sem. Ennek ellenére minden egyoldalú, egyetlen szempontot alkalmazó, pedagógiai helyzet, amelyben nem veszik figyelembe az eltérő véleményeket, ismereteket, értékeket (pláne bizonyítékokat) vagy csak bírálják ezeket, mégis csak indoktrinációnak tekinthető. Az általánosítás is indoktrináció vagy amikor elhamarkodottan, megalapozatlanul vonnak le következtetéseket. Minden olyan oktatási művelet is, amit az oktató a tanítási folyamatban hibásan valósít meg indoktrinációnak tekinthető. A tekintélyelvű nevelési módszer alkalmazói, amennyiben nem tűrik el a tanulók részéről a gondolkodást, a kreativitást, a kételkedést, fantáziálást, kérdéseket vagy a problémák más, a tanítóétól eltérő megközelítését, szintén indoktrinálnak. Ennek a módszernek, ill. alkalmazóinak a jellemzője továbbá, az uralkodásra való hajlam, hatalommal való visszaélés, parancsolgatás, az illem, fegyelem vagy rend álarca mögé bújtatott normák és szabályok kikényszerítése, fenyegetésekkel és büntetésekkel. Mindezek oda vezetnek, hogy a tanulók elbátortalanodnak, félnek a saját értékrendjük szerint cselekedni, gondolkodni vagy a problémákat kritikusan megközelíteni. Ennek további következménye, hogy a tanulók elfogadnak olyasmit is, ami ésszerűtlen, nem bizonyított számukra, amit nem is szeretnek, sőt káros vagy egyenesen értelmetlen. Ebbe a fogalomkörbe tartozik az a gyakorlat is, amikor a témáról való kiegyensúlyozott gondolkodás helyett, a végletes gondolkodást segítik elő azzal, ahogyan a tanítási adatokat kiválasztják. Konkrétan, a tanítás tárgyát képező legkedvezőbb vagy éppen a legkedvezőtlenebb adatokat használnak fel. Az indoktrinálás ebben az esetben az összehasonlító tanítási módszer segítségével valósul meg és a végeredménye azért lesz torz, mert a tanításának tárgyát úgy mutatja be más eszmékkel összehasonlítva, hogy az övé a legjobb, legszebb, minden másénál a legértékesebb. Ebben előnyt jelent a tanítónak, hogy a tanulóhoz viszonyítva nagyobb hatalma, tapasztalata és sokkal több információja van, amik az alá-fölé rendeltség viszonyait még jobban kiélezik, így segítve az indoktrináció folyamatának akadálytalan végbemenetelét. A következmény, hogy a hallgató (tanuló) olyan dolgokra is rávehető, amelyekre magától nem lenne hajlandó. A hatalmi különbségek a pedagógiai folyamatban is a kényszerítés eszközei lehetnek. Akaratlanul is alkalmazhatók ezek a negatív pedagógiai módszerek ill. eszközök. A tanító látszólag a tanulóval kommunikál, de azt mégis valahogyan kizárja a kooperációból, mert: nem figyel rá vagy nem veszi figyelembe a közléseit, nem néz rá, nem hallgatja meg amit mond, nem is engedi szóhoz jutni, stb. A példák alapján az indoktrináció egy bizarr és elfogadhatatlan nevelési módszernek tűnik, mégis gyakran találkozni vele a hivatásos, akár egyházi oktatóknál, de a szülők gyermeknevelési módszereiben is." https://jehovatanui.blog.hu/2017/05/10/indoktrinacio_569
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!