Bár a 2008-as pénzügyi válságot már jócskán magunk mögött hagytuk, csak úgy, mint más ágazatok, a magyar sajtópiac is magán viseli annak nyomait a mai napig. Az akkori recessziónak, amely súlyosan meggyengítette a magyar hirdetői piacot, ugyanis komoly szerepe volt abban, hogy a magyar médialátkép úgy néz ki, ahogy: a nyugati befektetők számára már nem volt kellően jövedelmező a hazai médiapiac, és az itteni érdekeltségeiktől részben vagy teljesen megváló cégek, mint a ProSiebenSat.1 vagy a Deutsche Telekom helyére Fidesz-közeli vállalkozók léptek.
Így lett médiatulajdonos Andy Vajna, Mészáros Lőrinc vagy éppen Matolcsy Ádám, a Magyar Nemzeti Bank elnökének fia. Itt külön is érdemes kitérni arra,hogy az egykori Népszabadság kiszolgáltatottá válása és strómanok kezére játszása, majd bezárása is a korábbi recesszióban gyökerezik.”