Provokálóan? Nézzük meg, kik szidják őket. Nyilván nem mérvadó emberek, engem ez nem érdekel, én teszem a dolgomat. Aki mondvacsinált okokból magyar szerzők műveit támadja, az dilettáns. Én a szerzőt és a művét jobban tisztelem, mint a felháborodókat. Rengeteg új, jó kortárs magyar dráma is van, és prózai művekből is szeretnék színpadi darabokat íratni, mint Az élet kapuja esetében. Herczeg Ferencnél maradva A fekete lovas című, kevésbé ismert, zseniális színdarabját is színre vinném. Az 1848–49-es szabadságharcról szól, arról, hogyan válik magyarrá egy bácskai sváb, és megvan benne minden – nevetés, sírás, érzelem – ami egy jó színházi előadáshoz kell.
Többször mondta, hogy hiányolja a szakralitást a mai színházi előadásokból. Mire gondolt?
Mondok egy példát. Nálunk a Csongor és Tündében Mirigy nem vén boszorkaként jelenik meg, hanem gyönyörű szép nőként. Azért, mert manapság az ördög jobbnak, szebbnek mutatja magát, mint a Jóisten, de nekünk nem kell mindig az ördöggel kokettálni. A szakrális előadás abban segít, hogy ezt felismerjük, hogy az ég felé forduljunk, ne a pokol felé.
Meglepte, amikor Karácsony Gergely már az első főpolgármesterként adott interjújában szóba hozta önt, és kijelentette, hogy nem támogatná az újabb pályázatát?
Egyáltalán nem lepődtem meg, azon viszont igen, hogy az első adandó alkalommal tette ezt, mert gondolom, vannak a Városházán sokkal fontosabb dolgok az én színházigazgatói posztomon kívül, ráadásul a főváros második legkisebb színháza vagyunk. Igazából azon lepődnék meg, hogyha tetszene neki, amit nálunk lát, ha eljönne megnézni egy előadást, és azt hallanám tőle, hogy micsoda fantasztikus élménye volt.