A magyar pedagóguskar jelesre vizsgázott

2020. március 21. 11:55

Az igazán lelkiismeretes pedagógus szeme előtt mindig az lebeg, hogy tanítani kell.

2020. március 21. 11:55
Takaró Mihály
Vasarnap.hu

Az egész világot felforgató koronavírus-járvány miatt jelentősen átalakult a magyar közoktatás. Hogyan látja, sikerült a gyors átállás?

A magyar pedagóguskar jelesre vizsgázott. Boldog vagyok, illetve nagy megnyugvással tölt el ez a tény, hiszen a múlt hét pénteki bejelentés után még hétfő előtt több mint 250 ezren kattintottak a KRÉTA (Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer – a szerk.) oldalára, ahonnan aztán a szükséges információkat megszerezve a hét elejétől nagy erőkkel elkezdődhetett a tanítás. Az, hogy a magyar tanártársadalom ilyen fantasztikusan reagált, világosan megmutatja a felelősségérzetüket. A tanártársadalom legjava arról tett világos tanúbizonyságot, hogy tanítani akar. Nem dőlt be semmiféle provokációnak, tiltakozásnak vagy tüntetésnek… Az igazán lelkiismeretes pedagógus szeme előtt mindig az lebeg, hogy tanítani kell. És most ez történik: Európában szinte egyedülálló módon, a minisztérium Magyarországon napok alatt megszervezte az oktatást, amely – természetesen – döcögve indult, de egyre jobb az egész rendszer működése. Azt hiszem, ennél élőbb példa nem is kell arra, hogy a magyar társadalom pedagógusok által képviselt része mekkora felelősségről tesz most tanúbizonyságot.

Lehet-e a most bevezetett, digitalizált oktatásnak hosszú távú, össztársadalmi hatása?

Egészen biztosan lehet, hiszen ez a helyzet több mindenre is rámutathat, például arra, hogy a tanár személye pótolhatatlan az iskolában. Nem lehet tehát facilitátornak, olyan kisegítő személyzetnek tekinteni, aki csak figyel és támogat, esetleg nézi, mit csinál a gyerek –  bizony szükség van a közvetlen tanári jelenlétre, irányításra és példamutatásra, vagyis mindarra, ami miatt az iskola csak tanár és diák együttműködésének eredményeként képes hatékonyan működni.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 69 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
csegy
2020. március 22. 17:15
Érdemes lenne Babitsot is olvasni: meglehetősen vitriolosan nyilatkozik Herczeg Ferenről.
csegy
2020. március 22. 17:06
A teljes cikkben Takaró azt mondja a NAT kapcsán: "Nyilvánvaló, hogy én sokkal inkább hiszek Babits Mihálynak, Márai Sándornak és az ő értékítéletüknek, mint olyanokénak, akik talán úgy beszélnek ezekről a szerzőkről, hogy legjelentősebb műveiket még csak nem is olvasták."
basisolder
2020. március 22. 12:49
Ez hülye! Aki a KRÉTA alkalmatlan digitális távoktatásra, egy szimpla, gyengén működő, ügyviteli rendszer! App egy frissítés után elérhetetlen, törölni kell, újra kell telepíteni. Napi átlag 4 teljes lefagyás volt a rendszerben a héten! Sajnos rengeteg tanár és iskola túllőtt a célon! Írásbeli feladatok tesi órára! Olyan mennyiségű anyag kiküldésével, ami teljesíthetetlen! Egy lakásban van 3 iskoláskorú, és mindegyik gyerekkel 8-14 óráig videó konferenciázni akarnak a tanárok! Nincs az a sávszélesség, ami ezt kibírja! A múlt szombaton az OH által kiküldött "Digitális oktatás rendje szakmódszertani útmutató", egy ócska linkgyűjtemény! Ha pedig valamelyik szülő, akinek a gyerekébe beleszáll a fent említett tanárok közül valaki, olyan GDPR pereket fognak a közoktatás nyakába nyomni, hogy öröm lesz nézni! Talán a kormányzatnak lépnie kellene mobil internet rendszer biztosítására a hátrányos helyzetűeknek. Le lehet korlátozni az adatforgalmat, hogy mi az, amit használhat!
G.Yoda
2020. március 21. 16:22
-Csoda, ami az oktatásban történik- Így igaz! Az egyik csoda egy hete pénteken történt, reggel még a tanév vége és a fizetés nélküli szabadság volt belengetve, este már digitális oktatás volt a mondás.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!