Ezt nagyon benézte a 24.hu: a BMW tételesen cáfolta a lap állításait
A debreceni gyár építése teljes ütemben zajlik, és a vállalat tervei változatlanok.
Anyagilag és egészségügyileg is.
„A műholdak segítségével megfigyelt nitrogén-dioxidéhoz hasonlóan vélhetően más szennyező anyagok légköri koncentrációja is csökkent az elmúlt időszakban az alacsonyabb intenzitású ipari termelés hatására, és habár az nem vitás, hogy a kibocsátás idővel ismét növekedni fog, azt egyelőre nehéz megjósolni, hogy mikor áll vissza a kínai ipar és közlekedés a megszokott szintre. Vagyis ezáltal az is elképzelhető, hogy a koronavírus-járvány hatására 2020-ban – az elmúlt évtizedekben szinte egyedülálló módon – csökkenni fognak a globális légszennyezési mutatók, köszönhetően többek között annak, hogy a nemzetközi ellátási láncok miatt nem csupán Kínában, de világszerte is csökken az ipari termelés.
Hiába működnének ugyanis világszerte az ipari üzemek, ha Kínában nem készülnek el olyan alkatrészek, melyeket felhasználnának, nem tudnak termelni, míg alternatív beszállítókat nem találnak. Vuhan és tágabban Hupej tartomány amellett, hogy a kínai autóipar egyik központja, rengeteg más iparágnak is az otthona: a fém- és nehézipar mellett fontos szerepet tölt be a térségben a vegyipar, a gép- és szerszámgyártás, a high-tech elektronikai ipar, a textilgyártás, valamint az élelmiszeripar. Emellett nem utolsó sorban közlekedési és kereskedelmi központ, az Egy út, egy övezet projekt fontos állomása, vagyis a Kínán belüli, és a közép-Kínán keresztülhaladó nemzetközi szállítmányozásban is kiemelt szerepet tölt be, így a karantén, a közlekedés és az ipar leállása a régió mellett egész Kína, sőt az egész világ ipari termelésének, és ezzel károsanyag-kibocsátásának szintjére hatással van (emiatt egyesek már a projekt létjogosultságát is megkérdőjelezik).
Hasonló volt a helyzet például a tavaly év eleji győri Audi-sztrájk idején is, amikor a vállalat ellátási láncában bekövetkezett leállás – Győrben gyártják több, máshol összeszerelt Audi típusok motorjait – miatt le kellett állnia más gyáraknak is, mivel egyszerűen nem volt mit beszerelni a kocsikba. Miközben Magyarországon már február eleje óta számolnak azzal, hogy esetlegesen gyárakat kell leállítani, az olasz Fiat szerbiai üzemében, az egykori Zastava-gyárban már egy időre felfüggesztették a termelést a Kínából érkező alkatrészellátás akadozása miatt.”