A dolgozók fogják igazán megsínyleni a koronavírus-járványt

2020. március 06. 23:04

Anyagilag és egészségügyileg is.

2020. március 06. 23:04
Kiss Soma Ábrahám
Mérce

„A műholdak segítségével megfigyelt nitrogén-dioxidéhoz hasonlóan vélhetően más szennyező anyagok légköri koncentrációja is csökkent az elmúlt időszakban az alacsonyabb intenzitású ipari termelés hatására, és habár az nem vitás, hogy a kibocsátás idővel ismét növekedni fog, azt egyelőre nehéz megjósolni, hogy mikor áll vissza a kínai ipar és közlekedés a megszokott szintre. Vagyis ezáltal az is elképzelhető, hogy a koronavírus-járvány hatására 2020-ban – az elmúlt évtizedekben szinte egyedülálló módon – csökkenni fognak a globális légszennyezési mutatók, köszönhetően többek között annak, hogy a nemzetközi ellátási láncok miatt nem csupán Kínában, de világszerte is csökken az ipari termelés.

Hiába működnének ugyanis világszerte az ipari üzemek, ha Kínában nem készülnek el olyan alkatrészek, melyeket felhasználnának, nem tudnak termelni, míg alternatív beszállítókat nem találnak. Vuhan és tágabban Hupej tartomány amellett, hogy a kínai autóipar egyik központja, rengeteg más iparágnak is az otthona: a fém- és nehézipar mellett fontos szerepet tölt be a térségben a vegyipar, a gép- és szerszámgyártás, a high-tech elektronikai ipar, a textilgyártás, valamint az élelmiszeripar. Emellett nem utolsó sorban közlekedési és kereskedelmi központ, az Egy út, egy övezet projekt fontos állomása, vagyis a Kínán belüli, és a közép-Kínán keresztülhaladó nemzetközi szállítmányozásban is kiemelt szerepet tölt be, így a karantén, a közlekedés és az ipar leállása a régió mellett egész Kína, sőt az egész világ ipari termelésének, és ezzel károsanyag-kibocsátásának szintjére hatással van (emiatt egyesek már a projekt létjogosultságát is megkérdőjelezik).

Hasonló volt a helyzet például a tavaly év eleji győri Audi-sztrájk idején is, amikor a vállalat ellátási láncában bekövetkezett leállás – Győrben gyártják több, máshol összeszerelt Audi típusok motorjait – miatt le kellett állnia más gyáraknak is, mivel egyszerűen nem volt mit beszerelni a kocsikba. Miközben Magyarországon már február eleje óta számolnak azzal, hogy esetlegesen gyárakat kell leállítani, az olasz Fiat szerbiai üzemében, az egykori Zastava-gyárban már egy időre felfüggesztették a termelést a Kínából érkező alkatrészellátás akadozása miatt.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 99 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
syphax
2020. március 08. 09:11
p.S.: BÖLCSESSÉG ÓH! NEM FÉL ATTÓL AZ ILYEN NAGYON OKOS "BEIRÓ" HOGY ECCERCSAK ELSÜL-FÖLROBBAN A TÖKFEJE A NAGY-NAGY OKOSSÁGTÚL!?
syphax
2020. március 08. 09:08
"..A dolgozók fogják igazán megsínyleni a koronavírus-járványt.." AHA! A "DOLGOZÓK". MEG A DOLOGTALANOK. MEG OLYANOK AKIK NÉHA DOLGOZNAK NÉHA MEG CSAK A TÖKÜKET VAKARJÁK....
Kanmacska
2020. március 07. 22:51
Beszarás! Kínában ma már 100 alatt volt az új fertőzöttek száma. Eddig még nincs 100 ezer fertőzött sem, hivatalosan. 1,5 milliárdan élnek Kínában. 100 ezer, vö. ezer millió+500 millió. 100 000 és 1500 000000 Mekkora a különbség?
balsors
2020. március 07. 21:36
Pontosítsuk észlény, anyagiakban mindenki, egészségben azok akik elkapják, de főleg az idősek, munkamennyiségben pedig az eü dolgozók, hitelességben pedig a pánik keltők sínylik meg a járványt.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!