Elképesztő: Sárkány Zalán világbajnok! (VIDEÓ)
A 21 éves úszó aranyérmet nyert 800 méter gyorson szombaton a Duna Arénában zajló rövidpályás úszó-világbajnokságon.
A Főváros fontosabbnak tartja az ötös metrót, mint a metró és a HÉV összekötését.
„Elfogadta a 2020. évi költségvetését a Főváros Közgyűlése. Mivel a vitában engem is megszólítottak és közlekedési szempontból több fontos döntés is született, engedjetek meg néhány gondolatot.
1.
Nagy örömmel hallottam, hogy Karácsony Gergely főpolgármester a költségvetési vitában bejelentette, hogy szeretné »nullára csökkenti a halálos kimenetelű és súlyos közúti balesetek számát a fővárosban«. Oslo eredményeit bemutatva január 3-án posztoltam erről, itthon talán az elsők között, akkor a posztom utolsó mondata ez volt: »Vision Zero Budapest. Tűzzük ki célul és tegyünk érte, igencsak megérett rá az idő.«.
A forgalombiztonság a forgalmi rendnél kezdődik, épp ezért okos, ambiciózus, a biztonságot a kapacitás elé helyező, tehát a forgalomcsillapítást célzó intézkedésekkel lehet ezért érdemben tenni. A célkitűzés megfogalmazása fontos lépés, nagyon bízom benne, hogy ebben a szellemben használja fel a Főváros már az útfelújítások ma elfogadott forrásait is - a baleseti statisztikák mutatni fogják, sikerül-e ezt a célt elérni vagy megközelíteni, ahogy Oslo után a friss hírek szerint már Helsinki is sikerrel nullázta le a halottak számát az utakon. A főpolgármester minden segítségemre számíthat ezügyben, mivel egy halott is sok Budapest útjain.
A korábbi posztom Oslóról:
https://www.facebook.com/vitezydavid/photos/a.792002570868851/2630577377011352
2.
Nagyon sajnálom, hogy hosszú vita után az M3-as metró orosz vonatainak utólagos klimatizálását - Ughy Attila képviselő javaslatát elutasítva - végül nem emelte be az idei költségvetésbe a Közgyűlés, így a következő nyarak is tűzforró metrószerelvényeken telnek, hisz idén meg sem tud indulni a vonatok klimatizálása fedezet hiányában. Szerintem ez így nincs jól, a metrókocsik légkondicionálását meg kell oldani, ahogy az októberi választások előtt még mindenki, Tarlós István és Karácsony Gergely is egyetértett abban, hogy ezt a valóban jelentős hiányosságot pótolni kell ebben az önkormányzati ciklusban. Az az utasok érdeke, hogy ez a fejlesztés ne süllyedjen az elfelejtett választási ígéretek és politikai odamondások világába, mivel a vonatok klimatizálását tényleg várják a budapestiek.
3.
A kettes metró és a gödöllői hév összekötésének terve kapcsán a továbbtervezés forrásainak a fővárosi költségvetésbe való beemelését javasolta Kovács Péter, a XVI. kerület polgármestere, amit végül a Közgyűlés elutasított. Gy. Németh Erzsébet főpolgármester-helyettes asszony ennek kapcsán idézett a korábbi interjúimból, miszerint az 5-ös metró első ütemét, a csepeli és ráckevei vonal (H6 és H7) meghosszabbítását a belváros, a Kálvin tér felé és a hév-vonalak felújítását sürgetőbb feladatnak mondtam. Ezt így is gondolom, hisz csak a csepeli és ráckevei hévek nem érik el a metróhálózatot és ott a legnagyobb potenciál, akár az utasforgalom meg is duplázható ezeken a vonalakon.
Ez viszont nem jelenti azt, hogy a gödöllői HÉV fejlesztésének, a metróval való összekötésének előkészítését meg kéne állítani vagy ezt a beruházási elképzelést le kéne venni a napirendről, mellyel a keleti agglomerációból ingázók és a XVI.-XVII. kerületek lakói tudnák gyorsabban, átszállásmentesen elérni a belvárost. Nem tudjuk megmondani, hogy mennyi forrás lesz kötöttpályás közlekedés fejlesztésére 2021 és 2027 közötti európai uniós ciklusban, nincs még elfogadott költségvetése az EU-nak, viták zajlanak a fejlesztési források tagországok közötti elosztásáról Brüsszelben és nem tudjuk, a klímavédelem célját a EU megtölti-e tartalommal és biztosít-e az eddiginél több forrást vasútfejlesztésre, kötöttpályás fejlesztésekre. Nagyon bízom benne, hogy igen. De mivel ezekre a kérdésekre nincs válasz, érdemes az indokolt, alátámasztott, a város közlekedésfejlesztési terveiben (így a Balázs Mór Tervben) szereplő kötöttpályás fejlesztések előkészítésén tovább dolgozni. Így tehát az 5-ös metró I. ütemének előkészítésére és a hévek fejlesztése érdekében megindult munka nem zárja ki és nem akadályozza, hogy a Főváros és a BKK - Budapesti Közlekedési Központ folytathassa a kettes metró és a gödöllői HÉV összekötésének előkészítését, hisz ez a feladat a BKK-nál van, a metróhálózattal való összefüggés miatt.
Bízom benne, hogy az 5-ös metró hosszú távú víziója és annak első lépéseként a hévek felújítása és a déli hév-vonalak Kálvin térig hosszabbítása kapcsán egyetértésre jutunk és ez a beruházás nem válik a politikai viták terepévé. A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) szerintem Budapest fejlesztésének egyik legfontosabb záloga, ahol rendszeresen találkozik a főpolgármester a Kormány képviselőivel, hogy számos fontos budapesti fejlesztés sorsát meghatározó döntések születhessenek. A következő ülés napirendjén szerepel a hév-projekt, a szentendrei, csepeli és ráckevei hévek felújítása és a Kálvin téri történő meghosszabbítás is - épp az FKT ülésén bemutatandó tervek, szakmai anyagok előkészítésén dolgozom most is a BFK csapatával. Bízom benne és azon leszek, hogy egyetértésre jussunk erről a nagyon fontos fejlesztésről az új városvezetéssel is.
A beruházás részletei a hétfői posztomban olvashatók: https://www.facebook.com/vitezydavid/photos/a.792002570868851/2736189293116826/”