Meghalt Keith Flint. Ledöbbentem. Próbálom megérteni, min is döbbenek. Ez olyan nemzedéki dolog lehet, hiszen sem az idősebb, sem a legfiatalabb nemzedéknek nem jelent semmit ez a hír. Nem is kell, ez nem erről és nem róluk szól.
Először is nyugodjon békében ez az őrült csávó, de bármi is okozta a halálát (időközben kiderült: öngyilkosság), elég sokat tett azért, hogy ne hosszú, békés öregkor várjon rá, a nyilvánvalóan ipari léptékű drogozástól a motorversenyzésig.
Live fast, die young. Tényleg, ilyen címmel nem írt számot a Prodigy?
Passzolt volna hozzájuk.
Szóval miért is vagyok megdöbbenve? Hiszen még csak nem is a Prodigy atyja és zenei agya, a kilencvenes évek nagy hatású, rengeteg underground és elektronikus zenei irányzatot szintetizáló producere, Liam Howlett halt meg, akinek minimum egy teljes nemzedék köszönheti gyerekkora/ifjúkora legnagyobb aláfestő, mit aláfestő, fülekbe dübörgő zenéit.
Keith Flint, az Ember egy egyszerű angol suttyó volt, a londoni külváros és a britség körében kábé Mucsának tartott Essex között ingázva, aki addig járt a rave-ekre, amíg össze nem akadt Howlettel, megalakították a Prodigy-t, és aztán a színpadon táncolt és üvöltözött élete végéig, kreatívan bizarr megjelenéssel. Valahol ez is teljesítmény persze, még ha nem is művészeti és zenetörténeti léptékű, hiszen
az égvilágon semmit nem alkotott a saját színpadi lényén kívül, és nem is gondolt semmit ez az őrült bohóc.
Nem egy Nagy Művész távozott most a világból. Akkor miért is vagyok megdöbbenve és mit gyászolok? Hát persze, hogy a nemzedéki nosztalgia a lényeg.
Keith Flint, a Showman viszont a kilencvenes évek egyik legeredetibb karaktere volt, aki valahogy a kilencvenes évek egyik legeredetibb, fénykorában igenis újító és nagy hatású popprodukciójának arcává vált – mert most nem a Prodigy utolsó húsz évének gyenge iparosmunkáira gondolok.
A mostani harmincas magyarok megerősíthetik, hogy kábé 1994 és 1997 között mindenhonnan a Prodigy ömlött ránk, akkori kölykökre, és az sem tudott nem tudomást venni róluk, aki teljesen más szubkultúrák vagy popelőadók bűvöletében létezett akkor. Nem volt rendes iskolabuli a No Good vagy valamelyik másik Prodigy-track nélkül.