vannak olyan karakterek és történések a Queen-filmben, amelyek csak a forgatókönyvírók fejében léteztek, a valóságban nem.
Fogtak több életrajzi könyvet, mindegyikből átemeltek egy-egy jelenetet a hangvétellel együtt, aztán az egészet leöntötték egy akkora adag zenei és látványvilág-szósszal, hogy az azt a kesernyés utóízt, ami félóra után már érződik a túlsózott pattogatott kukoricán is, elfedje. Helyébe a nosztalgia és gyerekkorunk, fiatalkorunk, középkorunk emlékképeivel, a Pajtás, az IM vagy Bravo magazin (kinek mi jutott ugyebár a sarki újságosnál) által fémjelzett „régen minden jobb volt” hangulatával mákonyt szórtak az ember tudatára, hogy minden kognitív disszonancia ellenére utólag értelmes döntéssé tegye azt, hogy megvette a mozijegyet erre a filmre.
Malek játéka – ha lehet így fogalmazni, és megengedik utólag is a nálam nagyobb Queen-rajongók – azonban teljesen visszaadta nekem azt az embert, aki egykoron Farrokh Bulsara, majd Freddie Mercury volt.
Minden gesztusában és minden alkati különbözőségében Malek ugyanis megtalálta magában azt a bohém, de egyben mélységeiben kétségek által gyötört embert, aki a világ egyik legnagyobb pop-rock sztárja lett. De persze a nagy jelzők ellenére, ha nem lenne alapból különleges Malek mint ember és mint színész, akkor az ő zseniális alakítása sem tudott volna kiemelkedni abból a középszerűségből, ami – a zenén túl – az alkotást jellemzi.