Ezt nem csak azért írom, mert a magyar nyelv egyik legközhelyesebb köszöntését kapta címként a film, nem csak azért, mert a történetet hét színész viszi a vállán (megjelenítve érintőlegesen egy-egy biblikus főbűnt) és együtt mesélik el azt (egyébként jó színészi játékkal) és nem csak azért, mert a filmben el is hangzik a közhely szó. Vagy mert az asztalnál közhelyes poénkodások teszik mindenki számára „ismerőssé” a filmet.
Hanem azért, mert a viszonyok, iszonyok mellett a karakterek teljesen közhelyszámba mennek, mindannyian ismerjük őket, köztünk élnek. Van az önértékelési zavarral küzdő, kora negyvenes nő, aki egy év után sem tudja, mit kezdjen az életével férjével történő volt különválásuk óta (amit egyébként szintén egy sms okozott), és nem tud dönteni több férfi közül. Jelen van az előbbi nőbe titokban szerelmes „mama kicsi fia” karaktere, aki hiába próbál kitörni abból, hogy negyvenéves férfiként is anyja mellett marad apja halálának évfordulóján. Az ő legjobb barátja, a szakács, aki kisebbrendűségi komplexusokkal küszködik jól kereső felesége mellett, emiatt étterme egyik pincérnőjével akarja megcsalni, és mindent elkövet, hogy ez ne derüljön ki (ennek érdekében még felvállalja a homoszexualitás gyanúját is!). A felesége, aki sokkal jobban keres ügyvédként szakács férjénél, de nem tudja mire vélni, hogy a férjével hónapok óta nincs szex, ezért vadidegenekkel vált sikamlós üzeneteket (lásd a bugyinélküliséget). A társaság legfiatalabb hölgytagja, a gyógypedagógus, akit a feleség nem szívlel, őt pedig az alkohol nem szívleli, és aki felbontja az eljegyzését a vőlegényével, amint megtudja, hogy mellette több nőt tart még a tűzben. A vőlegény, az alfahím, aki ötvenéves főnöknőjétől a kora negyvenes házigazdáig egészen huszonéves arájáig bezárólag egyszerre több nővel „kavar” sőt, az egyiknek gyermeket is nemz (nem a menyasszonyának). És végül van a homoszexualitását elkendőző volt pedagógus, akit apja emiatt nem szeret, és nem támogatja anyagilag sem, és aki azonban nővérével, a kora negyvenéves nővel szemben elfogadta önmagát, ezáltal pedig a film végén erkölcsileg tőle magasabbra tudja magát helyezni – mi mással, mint közhely-gyűjteménnyel.
De kell-e ennél több egy közönségfilmtől? Nem. Nem lehet a film mélységébe fejest ugrani, és világmegváltó gondolatoktól napokig álmatlanul hánykolódni. Amit tenni lehet helyette, az az, hogy egyszer mindenki megnézi.
Kis, hétköznapi, ámde mégis sorsfordító titkok, titkos és titkolt viszonyok, az okostelefonok uralma életünk felett
– ezek mind benne vannak a film 102 percében. Hogy több lesz-e benne, az még a távoli jövő titka, azonban biztos, hogy alig pár hét alatt több mint 110 ezren látták a filmet. Ezzel pedig egy olyan film készült el a nemrég elhunyt Andy Vajna segítségével, amelyik még sokáig fogja a vetítővászon elé ültetni azokat is, akik alapvetően nem kíváncsiak a mások titkaira. Azt ugyanis meghagyhatják Alíznak és társaságának – azaz másoknak.