Természetesen – közhelyként, mi másként – Kristóf sem maradhat ki a Nagy Titkokból, hiszen neki a legsúlyosabb rejtegetni valója az, ami évek óta meghatározza szilvesztereit: elhunyt édesapja emlékének adózva az eltelt években anyjával együtt egy hévízi szállodában, szülei ikonikus helyén tölti az óév utolsó és az újév első napját. Jellemző, hogy
a családi kötődés ilyetén való megnyilvánulása az egyik a leghatalmasabb titkok sorában,
hiszen az asztaltársaság tagjai hangosan fejezik ki viszolygásukat Kristóf helyzetével kapcsolatban. Ezzel is némiképp ízelítőt adva abból, ahogyan a Nagykörúttól befelé élők – mert hát hol máshol játszódna a film, mint egy belvárosi több szobás lakásban (képileg amerikai komédiasorozatoknak is becsületére váló díszletekkel és operatőri munkával megvalósítva) – miként is vélekedhetnek a szülőkkel való felnőttkori kapcsolatról.
Szól a kíváncsiságról
Ki ne lenne kíváncsi akár a felesége, férje, barátja, barátnője okostelefonjára? – derül ki a film legelején, hiszen közhely, hogy egy baráti társaság tagjai is sokat tudhatnak a másikról, de nem eleget. Nem véletlenül jönnek össze ugyanis az emberek: szilveszter van, eltelt egy újabb év, amelyben mindenki szerezhetett sebeket, akár be nem gyógyulókat több hónap távlatból is.
De a gyógyulására, a sebek nyalogatására nincs idő, hiszen nagyon gyorsan, szinte minden átmenet nélkül azt látja a néző, hogy a kezdeti képsorok kedélyessége, látványos légi felvételeibe bújtatott idillje után a tipikus vacsoraparti átmegy a szereplők teljesen önként vállalt szívatásába. Ősidők óta az emberi kíváncsiság hajtja előre a civilizációt, azonban legalább annyira szeretjük mások titkait kifürkészni, mint a természetet a magunk képére formálni. Ezért nem lehet azt írni, hogy nagyon eredeti ötlet az, ha hét ember, önként és dalolva, feloldja személyes intimitásának utolsó (képernyő)zárjait, és egy időpont után minden hívást és üzenetet – legyen akár sms, vagy MMS, vagy csetüzenet – felolvas, vagy mindenki számára hallhatóan fogadja.
Embere válogatja, hogy mennyire vagyunk kíváncsiak a másik titkai iránt, a film által létrehozott térben viszont úgy tűnik, mindenkinek hobbija ez, a mások titkain való csámcsogás, az előbb leírt ötlet megvalósítása nem ütközött nehézségbe, és hét emberből hét dönt amellett – némi csordaszellem rásegítésével – hogy számára nem jelent problémát saját privát kommunikációjának közkinccsé tétele. Ez egyébként a nyilvánvaló konfliktusok mellett azért okozott jó pár igazán önfeledt percet is a nézőtéren.