Örök holnap

2018. augusztus 09. 07:25

Mezítlábas bölcsészként is látom, hogy jobb volna, ha nem negyvenféle használt buszt vásárolgatna össze a mindenkori városvezetés.

2018. augusztus 09. 07:25
Veczán Zoltán
Magyar Hírlap

„A karbantartás szükséges és fontos dolog. Ezt egyszerű utasként is felfogom, bár ekként értelemszerűen engem is elsősorban a felhasználói élmény és nem a menedzserszemlélet mozgat, ezt készséggel el is ismerem. Tehát nem közlekedésmérnökként, hanem mezítlábas bölcsészként azt látom, hogy ezen a karbantartáson sokat könnyítene, például az említett buszok esetében, ha nem negyvenféle használt buszt vásárolgatna össze ötletszerűen a mindenkori városvezetés, hanem egységes flottákat alakítana ki, vagy ha annak idején nem a gombhoz varrják a kabátot, a combinókhoz a síneket, esetleg a meglévő és új metróvonalak kapcsán is, hogy finoman mondjuk, erősebben érvényesülnének a szakmai szempontok az eddigieknél. S hogy legalább egyetlenegyszer eltalálnák már a határidőt, amire valóban elkészülnek a beígért munkálatokkal.

De az utasok is jóval türelmesebben fogadnák sorsukat, ha célzottabb módon zajlana a mindennapi kommunikáció a BKK részéről, és nem a feladatot igyekeznék kipipálni azzal, hogy készítettek egy egyébként egész jó molibalkalmazást minderre, hanem valóban megpróbálnák elérni az ügyfeleiket. Nem kéne, hogy törvényszerű legyen annak a hatévesforma kislánynak a kérdése, aki azt tudakolta az édesanyjától egy érkező jármű kapcsán, hogy »ez a busz honnan késik?«, ahogy azt a nyolcvanéves bácsit sem kellene az út szélén hagyni, aki hiába toporog a kidőlt metrót pótló busz feltételezett állomásán, s akinek hasztalan hívják fel a figyelmét arra, hogy a további részletekért látogasson el a bkk.hu weboldalára, vagy töltse le az applikációt.

Eme emeletes torta habján pedig már csak piros koktélcseresznyeként világítanak az olyan városbénító marhaságok, mint az egyébként is megosztó melegfelvonulás, a Red Bull Air Race vagy a Szabadság híd jópofa lezárása, ami meg úgy kell most ennek a városnak, mint játékos kiskutya ugrálása a dupla műszak után hazaeső dolgozónak.

Persze mindezek csupán egy utas dohogásai; egyszer biztosan helyükre kerülnek a dolgok, s svájcióra-pontossággal összeáll majd a gondosan megtervezett és előkészített Budapesti Közlekedési Csoda, amelynek háttérmunkálataiba minket, egyszerű városlakókat nem avattak be az elmúlt harminc évben. Talán éppen holnap lesz ez a nap. Kérdezte is a szerkesztőm, hogy »napra« írom-e ezt a cikket, azaz sürgősen meg kellene-e jelennie az írásnak, hogy ne váljon meghaladottá, elévültté a téma. Bárcsak így lenne – válaszoltam. Sok reményt mindenesetre egyikünk sem fűzött a dologhoz.”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 17 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Megtalálta
2018. augusztus 09. 11:59
A Red Bull Air Race tudomásom szerint semmiféle közlekedési problémát nem okozott, úgyhogy talán ki is vehetjük a sorból. A buzimenet inkább az értemét kezdi el elveszteni teljesen, sem mint a közlekedésre gyakorolt negatív hatásai miatt lenne érdekes. Ami a közlekedést illeti, a fő probléma inkább az, hogy Budapest egy csomó helyen fel van túrva. Az egy dolog, hogy a 3. metrót felújítják, de ezzel egyidejűleg a Váci úton, felszínen is terelők vannak sok helyen, ahol a pótlóbuszok közlekednek. A körúton a villamos nem közlekedik, a Hungária körúton egyes villamos egyes szakait felújítják, a Hősök tere előtt az utat felújítják, és az átmeneti adókedvezmény miatt rengeteg helyen folyik építkezés, illetve egyéb felújítás. Ez, megtoldva az ipari mennyiségű turistával meglehetősen nagy káoszt okoz a közlekedésben. Tudom, hogy az adókedvezmény 2019 végéig tart, és után valószínűleg fokozatosan normalizálódni fog a helyzet, de akkor is roppantul zavaró.
Einar
2018. augusztus 09. 07:54
Persze, mindig van min javítani, vannak szervezeti, szakmai hibák és hűtlen kezelés is, de őszintén (!) a Budapestieknek mindenben ki van nyalva a seggük, az ország más régióihoz képest mindenképp Amúgy meg mélyen el kellene gondolkozni azon, hogy az állami cégeknél miért más a munkamorál, mint a versenyszférában. A működésbeli visszásságokról legtöbbször nem a kormányok tehetnek. Ők adják a pénzt és aztán rosszul és veszteségesen lesz felhasználva. Az orvosok ugyanarra az időlontra hívnak be 30 embert egyszerre, a komcsi tanárok szembe mennek az alaptantervvel, a Mávnál ha kimarad egy járat, szerelvényhiányra fogják, a BKV ellenőrei csak azt ellenőrzik, akitől nem tartanak és nem csöves.. a fizetést pedig akkor is megkapják, ha rosszul végzik a dolgukat. Szerintem már az önkormányzatiság is hülyeség, mert a pénz csak mégjobban elsikkadhat kézen-közön és nem rendeltetésszerűen lesz felhasználva.
Karbantartó9
2018. augusztus 09. 07:53
Mezítlábas bölcsészként egy hamburgert sem bíznék rád! Pedig diplomád szerint pont csak arra vagy alkalmas, a működő dolgok (mérnöki) és a közgazdasági dolgok (matematikai) nagyon távol állnak tőled! Pont ezért lettél “bölcsész”. Töri, magyar, angol, osztjónapot. Pont éhen halnál a való világban.
repulok
2018. augusztus 09. 07:51
Rosszul látod Zoli. Soha nem volt nálunk svájci, vagy japán szintű, minőségű tömegközlekedés, de minden szakember erre törekszik. Gyermekként éltem meg az Ikarus 200-as buszok bevezetését, vagy a metro elindulását. Akkor azok világszinvonalú járművek voltak és még sokáig párhuzamosan mentek a régiek is. Ma már ott tartunk, ha nincs légkondi a buszon, megy a nyafogás. A menetrendek, meglepően jó statisztikával teljesülnek. Nemrég hosszabb utat mentem vasúttal. Percre pontos volt és tiszta volt a kocsi...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!