Reformokat kell importálnunk. Ezek közül a legfontosabb az egyetem önállóságának növelése.
Az innováció és a hatékonyság legnagyobb gátja, ha az egyetemnek minden lépését egyeztetni és engedélyeztetni kell az állammal vagy más állami intézménnyel.
Az egyik legnagyobb probléma továbbra is az egyetem költségvetése, különösen az oktatók bérezése. A versenyképes oktatás a versenyképes oktatókon múlik, de mindez lehetetlen, ha az egyetem nem képes a privát szektor béreinek szintjét kínálni. Különösen éles ez az ellentét a gyakorlatias tárgyakat oktató tanárok esetében, ahol az oktatáshoz szükséges ismeretek és képességek szinte tökéletesen alkalmazhatóak a munkaerőpiacon. Személyes tapasztalatom, hogy az inkább alkalmazott tudást közvetítő tanszékek oktatói közül azok voltak igazán hitelesek és modern szemléletmódúak, akik a tanítás mellett a céges világban is jártasak voltak, a tanítás mellett dolgoztak is. A munkaidő ilyen jellegű megosztása azonban nagyon megterhelő lehet, és az oktatásért járó nem megfelelő bérezés elriaszthatja az oktatókat az egyetemen való munkavállalástól.
További fejlesztendő területként említhetjük meg a hallgatók és a vállalatok kapcsolatát. Tapasztalataim alapján jelen pillanatban az egyetemnek ez a szegmense kimerül karrierbörzékben és nyíltnapokban, habár a nyugati példákat elnézve ennél sokkal szorosabb kapcsolódás is elképzelhető. Egy üzleti képzés van annyira gyakorlatias, hogy tananyagába és oktató gárdájába beengedést nyerhessenek a vállalatok munkatársai és vezetői.
A már fentebb említett, és számos orgánum által hangoztatott pontokon egy kicsivel túlmennék. Ahhoz, hogy elérjük a nyugati színvonalat,