Szigetelőszalaggal a falra ragasztottak egy banánt: hatmillió dollárért azonnal lecsapott rá egy „műgyűjtő”
Újra kitett magáért a világhírű olasz művész.
A művészek mindig tanulmányozták, utánozták a korábbi alkotókat, kölcsönvettek és loptak az addigi művészetből.
„A modernizmus egyik meggyőződése az a szívós mítosz, hogy a nagy művészeket elutasította a társadalom, ami a legtöbb, ma általunk tisztelt művész esetében egyszerűen nem volt igaz. Talán a korábbi művészek ismertsége regionálisabb vagy kisebb volt, mint amit szerintünk megérdemeltek volna, de ez nem jelent elutasítást. Van Gogh halála előtt hat héttel – aki az éhező művész archetípusa, s akit a kétségbeesés kerített hatalmába, amiért nem ismerték el a zseniét – rajongó kritikát kapott a Mercure De France hasábjain, G.Albert Aurier tollából. Minden okunk megvan rá, hogy ha nem vetett volna véget életének, Van Gogh még életében hírnévre tett volna szert.
Egy másik modernista mítosz az, hogy a nagy művészek mindig új és sokkoló munkákkal szembesítették közönségüket, amelyet egy nemzedékbe telt elfogadni – ami azt jelenti, hogy minden nagy művész modernista volt, úgy-ahogy. Valójában a művészettörténet a visszatekintések sorozata. A művészek mindig tanulmányozták, utánozták a korábbi alkotókat, kölcsönvettek és loptak az addigi művészetből; még azok a 19. századi, lázadó művészek is. 2008-ban a Denveri Szépművészeti Múzeum egyik kiállítása, az Inspiring Impressionism: The Impressionists and the Art of the Past bemutatta, hogy ezek a nagyszerű festők miként vettek át elképzeléseket a korábbi nagy mesterektől. Egy hasonló kiállítás a huszadik századi művészekről megmutatná, hogy a modernisták hogyan torzították el a korábbi alkotásokat, mint például Picasso Velazquez- és Delacroix-varációi; vagy hogyan idézték meg őket ironikusan, mint a Larry River-féle Dutch Masters Cigar esetében; vagy tették őket félelmetessé, mint Bacon üvöltő pápái.”