Azt írja, a férjem szeret szerepelni: igaza van, sőt élvezi is, ezért lett operaénekes, majd műsorvezető, de ezt a tulajdonságát használja az Opera vezetésekor is. De azt hiszem, Önnek sem kell a szomszédba mennie szereplési vágyért: a polgárpukkasztás talán a legexhibicionistább a műfajok közül. Ami nem gond, egy dolog azonban fontos, hogy valaki miért szerepel, miért nyitja szóra (énekre) a száját? A szó ugyanis kényes fegyver, lehet vele felemelni és lehúzni, építeni és rombolni.
A férjem szándékát jól ismerem, hisz együtt lélegzünk 14 éve, jóban-rosszban. Ő minden idegszálával építeni szeretne: európai színvonalú Operaházat, Eiffel Műhelyházat, minőségi opera- és balettjátszást, magyarságtudatot, bővülő közönséget és felfelé figyelő, Istent kereső kulturális közeget – vagy »csak« épp még egy gyerekszobát a házunkba.
Fontos neki a család – a sajátja mellett másoké is –, ezért keresi az utakat már az újszülöttek otthonaiba is, ezért szólítja meg évek óta a nagycsaládosokat, ezért hívogatja csoportos előadásra a gimnazistákat, és ezért utazik a határon túl élő magyarokhoz is, társulatával együtt.
Nem kevés ősz hajszála, de nekem sem kevés gondom-bajom (ezzel most nem terhelném) fakadt már e nemes és felemelő, örömmel vállalt, ám küzdelmes feladatból. Aki felelős egy intézményért vagy egy közösségért, tudja, miről beszélek.
De hogy valaki azzal a váddal illesse, hogy meleglobbista, nos, ez kacagtató (volna), ha humoros kedvemben lennék. (Ráadásul, ki is mondja ezt? Aki Milo-fanatikusként a minap még eszményítette a homoszexuális identitású, fura politikai celebet? Nem kéne ezt gyorsan még egyszer végiggondolni?)
Persze, a munkát, az alkotást, a semmiből valamit teremtést leszólni vagy egy személyiséget rombolni mindig könnyebb, mint valamit építeni. Nem tudom, Ön hogy érzi, mivel járult hozzá a magyar ifjúság neveléséhez és felemeléséhez, valamint obszcén és nőket megalázó kijelentései kulturális hatását vajon hogyan ítéli meg? Én elég sommásan – és nem prüdériából.