Nem vettem komolyan, amikor az unokaöcsém abbahagyva a jégkorongot, nem új sportágat keresett, hanem bejelentette, hogy e-sportoló lesz. Mondtam is a nővéremnek, hogy ne törődjön vele, múló hóbórt. Olyan, hogy e-sport nincs is, maga a fogalom is önellentmondás. Kizárt dolog, hogy valaha is sportnak nevezzék, ha valaki számítógépes játékot játszik naphosszat. Még a feltételezés is abszurd.
Aztán ébresztőt fújtak. Teljesen letaglózott, amikor idén, 2018-ban a legnagyobb, ultrapatinás sportegyesületek egymás után elkezdték létrehozni az e-sport szakosztályaikat. A tegnap abszurdnak tűnő jövő ma már a múlt. Az e-sport már nem a partvonalon álldogál, vagy a spájzban húzza meg magát, hanem pökhendi, rátarti magabiztossággal ott szotyolázik a nappalikban.
2018 vízválasztó év! A Férfiak Klubja alapítójaként vállalt misszióm nem is kaphatott volna nagyobb sebet. Százezrek jövője a tét. És éppen most kapjuk ezt az övön aluli ütést, amikor már azt hihettük, hogy elindultunk felfele. Amikor életmissziómként vállalt társadalomépítő munkám eredményei már jól láhatóvá váltak. 130 ezres Facebook közösségünk ereje egyértelmű. »Férfienergia« c. könyvem népszerűsége töretlen, rég átlépte a bestseller határt. A rengeteg előadás felkérésnek nehéz eleget tennem. Az Apa-Fia körök fontosságát sokan üdvözlik, apás táboraink minden évben sikeresek, az általunk alapított Gránit Oroszlán Férfi Példakép Díjat hihetetlen értékes emberek kapják, a Férfi Felelősség Fáját már negyven helységben ültettük el. Apák napja kapcsán meg elindítottuk az újabb, százezreknek kapcsolódási lehetőséget nyújtó társadalmi eszközünket, a Vállvetve Apával programot.
A Férfiak Klubja alaptójaként hatodik éve dolgozom azon, hogy a felelősségvállalást, az elköteleződést, a szavahihetőséget, a megbízhatóságot, a hűséget, a kitartást és megannyi erkölcsi alapértéket ismét a férfiasság megkerülhetetlen pilléreivé tegyek. Hogy mindenki megértse, nem lesz minden hímből férfi. Hogy a férfivá válás útja mindig is rögös volt. Hogy mióta világ a világ erőfeszítéseket kellett tenni, hogy egy fiú felnőjön egy szándékosan magasan tartott eszmei és gyakorlati(!) szinthez. Hogy éppen ez érleli Férfivá. Olyan férfivá, aki értékképviseletével minta és példa lesz. Akinek egy nővel való szövetségben megkérdőjelezhetetlen a jelenléte, az építő szándéka, megtartó ereje. Aki nem nyafog, nem kérdőjelezi meg újra meg újra a helyét, a vágyait, a szándékát, az erejét és általában azt, hogy miért is vágott bele bármibe. Aki, ha egy szolgálatot vállalt, azt végig viszi! Mert a férfivá válás útján megszerezte és uralni tudja azt a belső erőt, ami a saját életét így sikeressé teszi, sikeressé téve egyben a környezete jelenét és jövőjét is! Ugyanis nem a férfi pénzére van szüksége a világnak, hanem a férfire magára! Nem a virtuális – munkahelyén, vagy csak »máshol« levő – férfira, hanem valódi támaszra, erkölcsi példára, gyakorlati segítséget és stabilitást nyújtó személyiségre van szüksége a nőknek, a jövő generációknak. Sőt a többi férfinak, a barátoknak és a munkahelyeknek is.
Az e-sportolók 85%-a fiú és férfi! Érthető tehát, mellbe vágott, hogy 2018. az az év, amikor magasabb fokozatra vált gyermekeink jövőjének rombolása: patinás sportegyesületek e-sport szakosztályt indítanak – igazolva ezzel a hajnalokig tartó képernyő előtt ücsörgést az olyan fiatalok százezreinek szemében, mint például az unokaöcsém. Kevés dolog van, amiben biztosabb lennék, mint abban, hogy ez nem szolgálja sem a fiatal férfiak, sem a családok, sem a társadalom javát.
Mert mi is az e-sport? Ne legyenek illúzióink, csak azért mert átkeresztelték, ugyanaz maradt, ami volt: kifejezetten élvezetes, sikerélményeket és fotelben megélhető virtuális kalandokat rejtő, a való élet szempontjából nemcsak terméketlen, de kifejezetten romboló videójátékozás. Erről ma már tudományos kutatások tömkelege értekezik, nehéz nem látni a valóságot.
Minden rosszként ismert dolog »átpozícionálása« úgy kezdődik, hogy új nevet adnak neki. Röviden tehát: e-sportolónak az minősül, aki hétköznap (munkaidő vagy iskolaidő után) napi 3-4 órát, hét végén pedig 6-8 órát játszik (azaz »edz«)! E-sportnak továbbá nem csak a számítógépes sportjátékok minősülnek, hanem az összes gyilkolászós játék is. Sőt, azok leginkább, mert azok a leglátványosabbak, legborzongatóbbak a nézők (!!!) számára, ez vonzza a szponzorokat...