Nocsak: a Partizán adásában szóltak be Magyar Péternek (VIDEÓ)
Elindult a harc a nők kegyeiért, de az nem lesz elég, hogy kertészkedik és palacsintát süt.
Noha a radikalizmus egyáltalán nem veszett ki a Jobbikból, ám a párt üzenetei már jó ideje elsősorban nem a saját törzsközönségét célozzák.
„Kétségtelen, hogy a Jobbik 2010 és 2018 közötti változása leírható a mérséklődéssel is: a párt személyi állománya, képviselőjelöltjei, arculata, retorikája, politikai nyelvezete, sokat »szelídültek«. Noha a radikalizmus egyáltalán nem veszett ki a Jobbikból, ám a párt üzenetei már jó ideje elsősorban nem a saját törzsközönségét célozzák, hanem a többi párt támogatóit és a bizonytalanokat. De pontosan kiket, melyik párt támogatóit? Ezt a kérdést eddig a Jobbikkal foglalkozó elemzések nem járták körül kellőképpen, pedig a célcsoport meghatározása a politikai stratégiának – tehát a párt irányvonalának – talán legfontosabb indikátora.
Véleményem szerint leegyszerűsítő lenne a Jobbik »elmúltnyolcévét« egy egyenes vonalú, egyenletes mozgásként leírni: a 2013-2014-es Jobbik-kampány sokak számára a kiskutyás képekről és a United Colors of Benetton reklámot idéző fiatalos plakátról maradt emlékezetes (»a jövőt nem lehet megállítani, a fiatalok között már a legnépszerűbb párt« szlogennel), mégis, ebben az időben a Jobbik egyértelműen a Fideszből kiábrándult szavazókat és a mérsékelt jobboldaliakat célozta meg. A politikai stratégia lényege az volt, hogy a párt a radikális politikusokat és nyilatkozatokat fokozatosan háttérbe szorítva mérsékeltebb, kormányzóképesebb erőnek tünteti fel magát – azonban a Jobbik világosan érzékeltette rendpárti, konzervatív, jobboldali, keresztény identitását. A programja »Kimondjuk, megoldjuk« címet viselte, a kampányvideójában az »Isten, haza, család« (egy családi otthonban falon lévő kereszt, magyar termékek előnyben részesítése, a nemzeti büszkeség) volt a fő üzenet, kiegészítve a csendőrség ígéretével, a kampány pedig a »megélhetést, rendet, elszámoltatást!« hívószavakra épült, amelyekből az első ugyan baloldali, ám a másik kettő nemcsak jobboldali, hanem radikális üzenetként is felfogható. A radikális elemek még a pártelnök szótárából sem hiányoztak – a kémiai kasztrálás mellett a Magyar Gárda létjogosultsága melletti kiállás is fontos kampányígérete volt, sőt, Vona 2014 nyarán még a diplomáciai kapcsolatokat is meg akarta szakítani Izraellel –, ám a többi megszólalótól is sokkal több muníciót kaphattak a párt szélsőjobboldali hívei, valamint Novák Előd elnökségi tagsága is biztosította a Jobbik többszólamúságát.”