„Egész ágak elhalhatnak, lehullhatnak a nemzet fájáról, a fa azonban él”. (Theodor Herzl)
Jót szórakoztam Karáth Kata stílusosan két nyelven is megírt Guardian-cikkén. (Eszperantóul esetleg nem tud?) Az alkotásra azóta több reakció is született Rajcsányi Gellért válaszától Bede-az-a-baj-hogy-továbbmennek-Márton írásáig. Az én cikkem abban tér a fentiektől, hogy nekem kimondottan tetszett Karáth szösszenete.
Őszinte, kertelés nélküli leírása volt annak, hogyan látja most egy globalista, liberális újember Magyarországot. Nem szarozik: ő bizony világpolgár, magyarokkal még ismerkedni sem akar, messze elkerüli volt hazáját.
A magyar nyelvet, ezt a varázslatos, ízes, élő, minden nap új rejtelmeket feltáró kapcsot használni sem akarja. Igyekszik takargatni az akcentusát.
Hiába, nyomokat hagy ez a magyar származás az emberen.
Karáth kisasszony is minden akarata ellenére még nyomokban magyarságot tartalmaz.
„Külföldre” vágyik, a megannyi más világpolgár közé, ahol mindenki elnyomja az akcentusát, mindenki letagadja a származását és feloldódik a rózsaszín kozmopolitizmus (egyéb variázók: kommunizmus, iszlamizmus) utópiájában. Magyarországra, mint egy reakciós, debil, fasiszta lyukra gondol.
És ezzel semmi gond nincs, sőt: voltaképpen nagyon jó. Karáth kisasszony ugyanis mindennek az ellentéte, ami mi vagyunk, ami Magyarországot építi, és ami ma a magyar nép lelkét jelenti. Van ugyanis egy embertípus, egy életforma, amely nem szereti a gyökereket, nem tiszteli a hagyományt, nem veszi figyelembe a népi realitásokat. Értéksemleges, színtelen (na jó, azért egy kicsit vörös), szagtalan és következésképp mindenhol megfelel neki. Nem a nemzeti egyediségek megismeréséért van külföldön, hanem az otthoni fasizmus okán tart permanens, rituális menekvést.
Ez az embertípus több változatban is létezik: vannak amerikaiak, akik a Szovjetuniót megroppantó Amerikát szégyellik.
Vannak britek, akik a ködös Albiontól pironkodnak.
És háromezer évnyi zsidó kultúrát megtagadó izraeliek is akadnak.
S persze ott vannak azok a kelet-európaiak, akik azt hitték, hogy csatlakozhatnak a történelem diadalmas végéhez, amennyiben kapkodva kirámolnak mindent a nemzeti emlékezet padlásáról, Szent Istvántól Mohácson és Széchenyin át Trianonig.