Azzal, hogy a Milo által fémjelzett konferenciát csak tavasszal rendezik meg – és akkor már úgyis mindegy lesz, ki vagy kik lépnek fel, esetleg ki vagy kik nem –, sok meglepetés nem ért minket, legalábbis azok után, hogy a Fidesz jelezte, hátrább az agarakkal. Nem olyan gyakran látunk olyat, hogy a kormánypárt meghátrál, pláne nem túl fontos kérdésekben, de érthető módon az ötlet a megfelelő szinteken kiverte a biztosítékot.
Erről a Milo- meg alt-right jelenségről írtam már eleget, az alapvető ellenbaloldaliságukról, tradícióellenességükről és hasonló katyvaszaikról, itt bővebben nem is részletezném.
Az egyetlen oka, ami miatt ekkora népszerűségnek örvendhetnek ezek az ún. jobboldali megmondóemberek,
az egészen egyszerűen az, hogy a konzervatív oldalon az elfogadásra és a szelídségre vagyunk domesztikálva.
Annyi ideje nyomják ránk a középszerűség, tehetetlenség és súlytalanság jelzőit, hogy egy kicsit mi is elhittük magunkról, azok vagyunk.
Az elmúlt évszázadokban, különös tekintettel a '68-as, az elferdülést egy egészen új szintre helyező kulturális forradalomra, gyakorlatilag minden jelentős – vagyis inkább annak hazudott, de ez most lényegtelen adalék – művész és közéleti személyiség baloldali volt.
Síkra szálltak a nincstelenekért, meggyőződéses demokraták voltak, az egyenlőség szószólóo, a szexuális devianciák védelmezői, tudjátok, a szokásos portfólió. Mindazokat az elveket kiemelték és nyomatták, amiket ma egy átlagos, futottak még szórakoztatóipari munkás. És ha néha-néha valami más is megcsillant közöttük, azt nagyon hamar letörték és eltüntették. Persze itt arról az aspektusról sem feledkezhetünk meg, aminek nagyon komoly bizonyítékát szolgáltatta a szinte csak a művészvilágban előkerült szexuális visszaélések ügye, miszerint az ilyen jellegű emberi minőséget úgy vonzza a hivatkozott közeg, mint friss szar a legyeket, és megbújni is könnyebb a sok bűnös között.
Tisztességes, magára valamit is adó közéleti személyiség nem engedhette meg magának azt a luxust, hogy saját gondolatokat is megfogalmazzon, maradtak a véleményterror által jóváhagyott és ellenőrzött toposzok.
Ebben az akolmelegben teljesen természetes, hogy a média bármit megengedhetett magának a konzervatívokkal szemben.
Nem létezett olyan sértés, olyan vicc, olyan megjegyzés, ami ízléstelennek bizonyult volna. A kulturális forradalom akadálytalanul haladt előre és mint ilyen, szabad rablást engedélyezett.