A tudás és a hülyeség autonómiája
A magyar tudományos kutatói hálózat ökoszisztémáját a HUN-REN fogja össze, amely az Országgyűlésnek benyújtott tervezet szerint sajátos jogállású intézményé válik.
A kamuszakok és az ott előadott tananyag, például a genderelmélet, a homoszexualitás és más, hasonló témák túldimenzionált kezelése, valamint az egyéb „puha” tárgyak oktatására épülő karok alapján lehet-e piedesztálra emelni egy felsőoktatási intézményt?
„A balliberális oldal prominensei igen gyakran a Közép-európai Egyetemet (közismert nevén a CEU-t) Magyarország legjobb egyetemének minősítik. Ilyen kijelentést tett Kunhalmi Ágnes, az MSZP budapesti elnöke az ATV Egyenes beszéd című műsorában még 2017 októberében. Nem sokkal korábban pártjának elnökhelyettese, Gőgös Zoltán mondta ugyanezt az említett intézményről. Mint egyetemi professzort, érdekelt, mire alapozták véleményüket. Ennek kapcsán a következő kérdések merültek fel bennem az említett politikusokról.
Tudtommal Gőgös Zoltánnak nincs egyetemi végzettsége, csak két főiskolai. Kunhalmi Ágnes pedig már akkor az MSZP oktatáspolitikusának nevezte magát, amikor a nyelvvizsga híján még meg sem volt a diplomája.
Milyen alapon tartják magukat kompetensnek a nevezett baloldali politikusok – és hozzájuk hasonlóan mások is – a hazai felsőoktatás értékelésével kapcsolatos ex cathedra kijelentések megtételére? A CEU-n nincsen természettudományi, műszaki, orvostudományi, állatorvos-tudományi, vagyis ténylegesen fajsúlyos kar, szemben a hazai, élvonalbeli egyetemekkel. A kamuszakok és az ott előadott tananyag, például a genderelmélet, a homoszexualitás és más, hasonló témák túldimenzionált kezelése, valamint az egyéb »puha« tárgyak oktatására épülő karok alapján lehet e piedesztálra emelni egy felsőoktatási intézményt?”