Hidegzuhany az autósokra: jelentős változások jönnek a fővárosi parkolásban – mutatjuk hol lesz drágulás!
Több baloldali vezetésű kerületben is emelkednek a parkolási díjak.
Néhány darab jármű miatt nem kell egy éven át tartó tendereztetés, és nem jönnek újabb és újabb eltérő típusok minden tízdarabos rendelésnél. Ez a stratégiánk bevált.
„A Magyar Közlönyben megjelent mai döntés szerint:
- több mint 15 milliárd forint európai uniós forrást csoportosítanak át a leállított külső Bécsi úti villamosvonal-fejlesztés helyett új járművek beszerzésére
- ebből várhatóan 60 db új trolibusz érkezhet, ha a Főváros fel is használja a Kormánytól kapott forrást: 29 db szóló és 31 db csuklós, ezzel kiváltva a magaspadlós Ikarus-GVM flottát
- és 26 db új villamos, amiből 5 db hosszú, 56 méteres (az 1-es vonalra), 21 db pedig a hármas vonalról vagy a Budai Fonódóról ismert rövidebb CAF (gondolom ismét részben magyar összeszereléssel), ami így akár újabb vonalakon is megjelenhet. Az elmúlt időszak meghiúsult projektjei alapján persze nem árt még egyszer leírni: mindez akkor igaz, ha a most megkapott címzett forrást a főváros erre a célra fel is használja.
2013-2014-ben direkt jelentős opciókkal írtunk ki tendereket és kötöttünk szerződéseket új villamosok és trolik vásárlására a BKK-ban. A logika világos volt: ha van megkötött a szerződés, ami az összes uniós ellenőrzés próbáját kiállta már és a járművek beváltak, egy opciós szerződés mindig minden (most például egy beruházás törlése nyomán) megmaradt forrást gyorsan fel tud szívni hasznos célra. Néhány darab jármű miatt nem kell egy éven át tartó tendereztetés, és nem jönnek újabb és újabb eltérő típusok minden tízdarabos rendelésnél. Ez a stratégiánk bevált.”